Gissa position Stockholms län

Du har helt rätt i alla tre svaren. Visst är det Kvarnsjön i Lännaskogen. Trots 20 år i Haninge och 3 år i Farsta Strand innan dess har jag lyckats undvika Lännaskogen fram tills nu.

Kvarnsjön är en fin liten sjö. Och av vad jag läst på nätet bjuder den på ett rikt djurliv med flera ovanliga arter av både trollsländor och falkar.

Din tur Thure.
 
Håller med om att det är fint kring Kvarnsjön. Lite Norrlandskänsla på Södertörn.

Man kan t ex gå från A till B och utnyttja buss 742 resp 709 eller 865.

Var paddlar jag här med samojeden "Totte" i kajakens akterluckan?

Thure
 

Bilagor

  • 20200225_215330.jpg
    20200225_215330.jpg
    39.6 KB · Visningar: 172
Just det Lasse avsikten var att ge en hint om området och det finns uppenbarligen en del pengar hos många av de som har sjötomt i det samhället. Stranden och området är känd från en TV-serie.

Vilket vatten är vi på? På första bilden #3244 finns en karaktäristisk byggnad på stranden bakom kajaken

Thure
 
Hotellet i Saltsjöbaden kanske? Är lite för låg upplösning för att jag ska se ordentligt. Blir vattnet Hotellviken då?

(Fast jag är tveksam till att det är hotellet dock)

Edit: Nu ser jag att du skriver om tv-serie som ju bör vara Solsidan. Då är hotellet helt fel så klart. Tillbaka till kart-tittandet med andra ord.
 
Senast ändrad:
Som landkrabba ser jag ju aldrig byggnader från vattnet så det är lite knepigt. Men om båten ligger vid Solsidan samt var NO om första bilden, så är ju Erstaviken ett första alternativ. Kanske huset på fotot är det som ligger ute på Prästholmen på Tyresö-sidan?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.