• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker äventyrslystna paddlare i Stockholmstrakten

Har paddlat en hel del, men inte så mycket i Stockholmstrakten (bor i Tyresö). Söker spontana paddlare (kajak) som gillar äventyr, kala klippor och övernattingar under bar himmel.

V 32 och alla paddelbara helger är tänkbara dagar för att fly civilisationen.

Kan någon rekommendera en Främjandetur i sommar/höst som passar, så hör av er!

:0)
 
Stockholm/Tyresö

Vecka 32 har FLF tyresö lokalavdelning tur på v-kusten och fre 16/8-sön 18/8 en söderarmsturtur. Kolla in och häng med på turerna så blir du snart en i gänget som sticker ut på egna turer så snart andan och vädret faller på. Jag brukar ta en långhelg eller vecka i början på september och sticka ut från tyresö brevik och paddla dit lusten och vinden vill.
Gärna ytterskärgård utan båtar men båt är sällsynt i september.
Hoppas vi syns
Peter kajakledare tyresö mm
 
Tack för tipset! V 32 har annat dykt upp,
men den där helgpaddlingen verkar intressant. Vem ska jag kontakta?
 
Tips

Vill du paddla på lite så brukar Ulf Andersson ha en friluftfrämjandets tur ut mot Ytterskärgården som är enormt kul.

Förra året börja vi i Räfsnäs och tog oss dag 1 ut till Röder för att sedan åka ut till Svenska stenarna. som är den ö som är längst ut

Tempot är moderat ca. 4 mil per dag men om det börjar blåsa bör man ha viss paddel vana..

Hlsn
magnus@ids.se

Ulf Andersson tel. 08-583 500 39
http://www.frilufts.se/jarfalla/kajak/kajak.html
 
Hej Anna,
jag heter Thomas och svarar på ditt anrop på utsidan om paddelkompisar. Vi är några killar och tjejer 30-40 som ska försöka komma ut i helgen 7-8 sept.
Har du lust att hänga med?
Vi är medelgoda paddlare som hellre tar det lugnt är hetsar fram. Vi hade tänkt att ´hyra vis Norra stavsudda. Ring om du är intresserad: 0701 409 402
Hej s´å länge
Thoamas





A2; sa:
Har paddlat en hel del, men inte så mycket i Stockholmstrakten (bor i Tyresö). Söker spontana paddlare (kajak) som gillar äventyr, kala klippor och övernattingar under bar himmel.

V 32 och alla paddelbara helger är tänkbara dagar för att fly civilisationen.

Kan någon rekommendera en Främjandetur i sommar/höst som passar, så hör av er!

:0)
 
Paddling

Hallå! Om du inte har paddlat i sthlm skärgård så kommer du få en kanon upplevelse. Jag bor i Saltsjöbaden och har paddlat sthlm skärgård en hel del.
Kan tyvär inte paddla i vår är på väg ned till Chamonix på cykel kommer hem innan midsommar.

Kan hänga på ut Juli, August helg eller vecka!
om du vill ha sällskap!
 
pala (Patrik Larsson)

Hej Thomas är det en öppen inbjudan till paddling
7-8sep . om det är så är jag mycket intresserad att följa med.
Patrik

nybliven kajakägare och mycket paddlingssugen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.