• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mejl-lista för upplands paddlare

Hej alla!

Nu har jag tagit tag i min idé som jag haft länge om att upprätta en mejl-lista för paddlare i upplandstrakten. Det finns ingen fast områdesgräns och just nu har listan medlemmar från södertälje till uppsala.
Av olika anledningar kan jag inte få mig mina ordinarie paddelkompisar som dels håller till i Västerås Kanotförening. Eftersom jag är ung och flexibel tidsmässigt så paddlar jag ju då det är som bäst att paddla och inte alltid som mest praktiskt för andra... Därför har jag nu skapat en liten mejl-lista som jag hoppas kunna expandera. Ju fler som är med, desto större sannolikhet är det att vi som vill ha någon att paddla med, kan hitta någon som kan just där och då. Det finns säkert en massa invändningar till ett sånt här system, men det här som sagt helt frivilligt att vara med.
På den punkten vill jag även tillägga en lite disclaimer: Det här handlar på intet sätt om ledarledda turer. Den som sammankallar till paddling har väl oftast en liten plan på vart man kommer paddla, men säkerhetsmässigt har alla ansvar för sig själva. Givetvis hjälps vi åt som grupp enligt sjövettet men eftersom det här är i oorganiserad form så bör alla på egenhand kunna ta sig upp i kajaken efter att ha gått runt. Roll eller flottör, det spelar ingen roll, så länge du som paddlar har gjort alla åtgärder för att du ska känna dig trygg. Detta är inget som jag som instiftare till den här listan tar ansvar för. Paddlingens svårighet kommer i alla fall att vara utefter minsta gemensamma nämnare. Den som paddlar svagast styr tempot då vi är där ute. På den basisen fattar vi även beslut om hur paddlingen skall föras med avseende på passager och dyl. När vi väl samlats så paddlar vi i grupp och om vi är tillräckligt många kan vi ju dela upp oss i två grupper t.ex.
Jag tror att om vi är tillräckligt engagerade kring den här listan, så kan vi få ett enormt och nyttigt "levande forum". Alla som känner att det här är något för dem är mycket välkommna att skicka mig ett mejl till samuel.eketorp@spray.se
Observera att det här inte är den adressen som listan ligger på. Jag vill inte lägga ut den adressen map Spam och skräpmejl. Jag kommer sedan manuellt överföra alla anmälda adresser och när tiden är inne så komme jag skicka ut ett mejl där alla får ta "kopia" på de adresser som mejlet skickats till. Inte så svårt men för att det ska fungera på ett bra sätt så får vi göra så här.
På så här sätt kommer alla få del i listan och kunna använda den som sammankallande paddlare. Vill man inte vara med så skickar man ett mejl till ovan nämnda adress så plockar jag bort er.

Tack för ordet/ Sam
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Almquist Tur på G. Östra delarna av Gräsö (Upplands kusten) Paddelkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.