Bloggar

Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 228 Nästa Sista

14 september – en något grå dag

Vi vaknade tidigt och kunde konstatera att det inte regnade, och att det var en grå dag. Efter frukost och ihoppackning av tält så fortsatte vi ... 5 kommentarer
thomasvandraren

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.

13 september – in i Ulldevisduottar

Natten var återigen riktigt bra och vi var utsövda. Gårdagen var aningen krävande, och dagen innan hade vi gått långt. Det kändes som om natten gav ... 4 kommentarer
thomasvandraren
I fredags hade vi sedan länge planerat att åka till Småland för jakt. Vädervarning var utfärdad men vi tänkte....vi åker ändå. Är det jakt så är det ...
Vandringstjejen
Natten var bra, och för första gången sedan vi började vandra hade jag inte jackan på sovsäcken över benen pga kylan. Denna dag skulle vi fortsätta ... 4 kommentarer

11 september – reviderad plan och asfalt

Återigen en skön natt, uppehåll, och vi vaknar upp till en fin morgon. Vi hade pratat om att vi inte vill missa båten i Saltoluokta den 17 september, ... 6 kommentarer

Vandring i Reinheimen Nationalpark Norge

I augusti åkte vi med vår plåtis/husbil på en tvåveckors resa i Norge. Ett av alla stopp längs vägen var en vandring i Reinheimen ... 1 kommentar

Halloweenvandring på Skåneleden

Vita Karin på Snogeholms slott - Dödsmisshandel i brudklänning  Pigan Karin, slet hårt på Snogeholms slott med att behaga herrskapet. Men till ingen ... 1 kommentar
Anders Hermansson
Vi tog bilen upp till Mysusæter och passerade den lilla byn. Vägen hit går längs slingrande smal serpentinväg. Uppåt och åter brant uppåt och ... 1 kommentar
Vandringstjejen
Det finns en artikel i Dagens Nyheter från 1923-09-23 som har rubriken ”Isens välde växer”.  För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant på ... 6 kommentarer
BeesBlog

En höstvandring i Kevo naturreservat.

Ända sedan Tomas och jag gjorde våran första vandring tillsammans så har vi haft små planer att göra en vandring igen när det skulle passa för oss ... 3 kommentarer
Ett Finlandssvenskt uteliv
Efter att ha sett Lancasterbombaren Easy Elsie och läst om dess sista färd vid rastplatsen ställde vi nu in siktet på Ulldevisduottar. Vi startade ... 3 kommentarer
thomasvandraren
I helgen var vi inbjudna till storjakt hemma hos vår kompis Ola utanför Uppsala. Denna helg går alla markägare samman och ordnar en gemensam jakt ...
Vandringstjejen
Gårdagens långa vandring tog ut sin rätt. Vi hade i alla fall en god natt och vaknade till en strålande fin morgon. Det hade varit en kall natt, ... 4 kommentarer
thomasvandraren
Höst och regn i luften men vad gör väl det när man verkligen vill ut i naturen och ut och fiska! Vi fiskar i sjön hemma hos oss och äter varm lunch i båten. Lagar till en måltid från 24 Hour Meals ...

9 september - Porjus och lite till

Natten var kall och tältet var blöt av kondens. Det var fint väder och vi åt frukost i solen. När vi packat ihop allt började vi gå. Vi hade inte ... 2 kommentarer
thomasvandraren
Vandring på naturstigen runt sjön Aspen 7,5 km och vi passerar Ekholmen Naturreservat En vandring runt sjön Aspen (Botkyrka Kommun) bjuder på ... 1 kommentar

8 september - till rastplats Pilttobäcken

Vi vaknade till en fin morgon efter en skön natt. Frukost i solsken…så skönt. Efter frukosten packade vi ihop tält och vandrade vidare. Kompassen ... 3 kommentarer
thomasvandraren

Sarek i början av augusti.

Redan i ett tidigt skede i Januari så började jag lägga upp planer för att göra en vandring under sommar månaderna i Sarek, efter en hel del ... 1 kommentar
Ett Finlandssvenskt uteliv

Issjödalen och Ottfjället

Det blev en hel del fjäll i somras, bland annat en ensamvändring i Vålådalen. Efter 65mils resa så checkade jag in på Östra Vålådalens Camping och ... 2 kommentarer
Mina irrfärder & strapatser
Att vandra i skogen är som att vara i mitt vardagsrum. Det är här ute i tystnaden jag trivs som bäst. I den här filmen får ni hänga med mig när jag vandrar i skogen strax utanför Stockholm ...