Om att förbereda och träna upp mig till tidigare goda fysik & mentalitet. Läsåret 09/10 pluggar jag Fjällsäkerhet och ledarskap vid Älvdalens utbildningscenter

Varit naturintresserad sedan barnsben. Nu flitig arrangör av egna turer och mycket aktiv filuftsare. Bästa vän och trogen följeslagare är blandrashunden Kaspar. Erfarenhet från svenska/norska fjällen sommar och vinter. Talar norska.
ny profilbild från 080825.

Användarnamn: POA9

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Navigering, Paddling, Foto, Segling, Utförsåkning, Aktiv fotograf.

Reviderad målbeskrivning.

I dag skriver jag om min målbeskrivning, reviderar alltså. När jag började blogga var målet att träna upp mig till tidigare god fysik och att gå ner i vikt. Dessutom skulle jag lägga undan pengar varje månad och därefter genomföra en fjällvandring. Allt detta är fortfarande målet men med endast fyra månader kvar av året blir nu den reviderade målbeskrivningen att göra fjällvandringen till 2009.

Den senaste tiden har jag i stället jobbat för det som skall bli årets vandring. För en vandring skall det bli! Jag har med vilje inte berättat något förrän nu när jag har kommit i gång med packningen och vet att det blir av. Under våren tränade jag flitigt och sparade pengar. Någonstans längs vägen tappade jag orken att fortsätta träna och eftersom kondition är färskvara var jag snart inte längre i skick för en "riktig" fjällvandring. När så min hund Kaspar blev akut sjuk i borelia och fick ligga på djursjukhuset i Hässleholm rök sparpengarna också.

Kaspar efter vår morgonpromenad 080831
Peppad av er, mina vänner här på utsidan, ni vet vilka ni är, började jag i stället jobba för en mindre pretentiös fjälltur typ lågbudget. Att samåka till Jämtland med en vän och uppleva hösten i fjällen. Även detta visade sig för ambitiöst så jag fick revidera igen. Målet blev att göra en pilgrimsvandring. Senaste månaden har jag fått i gång träningen igen. Jag har hittils totalt gått ner 7 kilo i vikt. Målet inför fjällvandringen -09 är ytterliggare 10 kilo.

Kaspar har alltid varit lite underviktig. Under våren fick jag upp honom i vikt men under sjukdomsperioden rasade han ner igen. Nu har jag äntligen fått upp honom i vikt igen till 30 kilo. (Jag vägde in honom hos veterinären i torsdags).

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag kommit halvvägs på min ursprungliga plan.

Arkivbild
I dag börjar jag min bilresa till Falköping och därefter blir det en spännande pilgrimsvandring i Arns fotspår.