Wilier Izoard vs Mortirolo?

Hej!
Inleder med att ja, undertecknad vet att det säkert finns bättre cyklar med ex bättre hjul, men duger en Mortirolo för mig som bara cyklar "för att det är roligt"? Läser man runt på forumen klagar folk mest på Fulcrumhjulen (både på Izoard och Mortirolo). Spelar detta eg någon roll om man inte tävlar?

på cykelmagneten säger de att det är främst ramen som är bättre på izoard. Om detta är värt +4000kr jmf med Mortirolo (13500:) vet jag inte! Det känns som att Mortirolos ultegraväxlar duger dock åt undertecknad.

Det står bara mellan dessa cyklar, så inga åsikter om andra märken/modeller tack! ;-)
 
Hej!
Jag har en Mortirolo och är mycket nöjd med den. Cyklar också bara för att det är roligt. Den känns rapp och kul att cykla på men ändå bra komfort. Så ska man inte tävla är det en bra ram som man sen kan uppgradera med bättre hjul och den lär ju inte göra bort sig på motionslopp heller.
Jag har ett par Fulcrum 5 hjul som jag också är nöjd med.
Izoarden lär ju såklart också va en bra cykel så vilken det än blir så tror jag du blir nöjd.

/Fredrik
 
Köpt!

Det blev en Mortirolo! Mkt nöjd, med pedaler och skor 15000:-. Inkl ultegra. Mkt prisvärt i mina ögon. Går som en fröjd. Premiörturen igår på ca 6 mil gick mkt bra, inte ens ont i baken. Så denna sommar lär det cyklas!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathias PHS Wilier Mortirolo? Landsvägscykling 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.