Western mountaineering Caribou MF

Funderar på att köpa ovan nämnda sovsäck för att använda i fjällen sommartid t o m augusti. Kan någon som har sovsäcken dela med sig av sina erfarenheter? T ex ytertygets tålighet( det är ju microfiber- lite ovanligt?) och temperaturområde.(Den finns ej i recbanken)
Mvh Jan
 
Hej,
Hur gick det?
Köpte du en Caribou?
Jag är själv intresserad av den och skulle gärna vilja veta om du har någon info.
Jag har även funderat på WM Megalite. Den klarar ju litet mera kyla men är också något tyngre och betydligt dyrare.
Mvh / Bertil
 
Hej!
Jag köpte sovsäcken och använde den under en fjällvandring. Vädret var extremt varmt så jag fick ingen erfarenhet av vilken temp som den klarar. Den tar liten plats och känns bra. Tyvärr inte mycket att gå på. Hoppas på lite oväder och kyla under årets vandring(hellre omväxling än en vecka stekande sol och kvav luft som i fjol) så jag kan skriva en rec.
mvh Jan
 
Jeg har både Caribou og Ultralite.

Caribou er en sovepose der er lavet til all-round brug ved temperature mellem 5 og 20 grader. Den har et all-round stof og en all-round brede.

Ultralite er den ultimative sovepose hvor der er det bedst mulige forhold mellem vægt og temteratur grænse. Den har halskrave, meget let stof og er ret smal.

Hvis man skal bruge soveposen til rigtig fjeldvandring i hele sersongen er det Ultralite man skal vælge.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.