• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Visst är det lite konstigt...

att när man läser inläggen på den här tjejsidan handlar många om hurvida tjejer klarar utelivet på egen hand, eller så är det lite halvroliga kommentarer om att hur träffa tjejer på fjället...
Kanske är det helt enkelt så att behovet av en tjejsida inte är så stort - vi kanske kan diskutera våra "frilutftsfunderingar" i de andra forumen lika bra och på samma villkor som killarna? Eller är tjejsidan för provocerande för alla killar som är tror jag inte klarar mej i naturen på egen hand?
/fia
 
Ang Tjejforum

Jag måste nog faktiskt tillstå att jag inte riktigt hittat någon egentlig nytta med ett tjejforum - min uppfattning är att friluftsliv levs på lika villkor oavsett man är man eller kvinna. Sedan kan det väl kanske vara någon form av trygghet i att veta att det finns någonstans där tjejer kan diskutera friluftsliv med varandra på ett mer utpräglat sätt - det finns ju faktiskt problem som inte delas av hela mänskligheten; kläder, ryggsäckar etc utformas ju olika och uppfattningen om dem kan därav skilja.

Kanske behövs tjejforum trots allt för att sammla denna typ av uppfattningar på ett sätt att det är lätt att hitta. Det som krävs är bara att folk ser det för vad det är och använder det som det är bäst lämpat

//B

Jag lyckades tydligen argumentera ned mig själv - tja, så kan det gå...
 
Nytta med?

Om det är någon nytta med tjejsidan det vet vi ju inte än. Den är ju ett experiment. Hittills har det varit rätt kul tycker jag och inte bara trams. Som sagt var ska vi disskutera det som verkligen är annorlunda för just tjejer oc friluftsliv annars? Även om det inte är så jättemycket som skiljer oss från våra kära gubbar.

Tja så länge /Anna
 
Re: Ang Tjejforum

Jeobald; sa:
Jag måste nog faktiskt tillstå att jag inte riktigt hittat någon egentlig nytta med ett tjejforum - min uppfattning är att friluftsliv levs på lika villkor oavsett man är man eller kvinna. Sedan kan det väl kanske vara någon form av trygghet i att veta att det finns någonstans där tjejer kan diskutera friluftsliv med varandra på ett mer utpräglat sätt - det finns ju faktiskt problem som inte delas av hela mänskligheten; kläder, ryggsäckar etc utformas ju olika och uppfattningen om dem kan därav skilja.

Kanske behövs tjejforum trots allt för att sammla denna typ av uppfattningar på ett sätt att det är lätt att hitta. Det som krävs är bara att folk ser det för vad det är och använder det som det är bäst lämpat

//B

Jag lyckades tydligen argumentera ned mig själv - tja, så kan det gå...

-Ett gamalt inlägg ser jag.. Fast inne på ett tjej forum kan man få läsa om menskoppen och tipps om hur man hanterar stört blödningar när man e ute och vandrar mitt ute i vildmarken, som en kvinna skrev i ett inlägg här på sidan någon stans.
 
tjejer i naturen

Min uppfattning av tjejer i naturen är bara positiv
finner att de är mer kreativa och snabba än många killar.Jag blir alltid glad när man träffar på ett gäng tjejer ute på vandring.Brukar ofta bli allmänt prat &skratt.

Nä nu får det gärna bli vår så kanoten får lite väta.

Hälsningar Backpack.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
knäckehäxan trekkingbyxor för korta och lite tjocka Tjejforum 11
_sarisen_ Söker lite roliga aktiva tjejkompisar... Tjejforum 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.