vinkel

På VM i maraton i helgen hade den norska bracsa importören en jig för bestämning av vinkel på paddlar detta är för övrigt mannen som säljer dessa paddlar för 3700 norska kr dvs drygt 4000kr att hämföra med det svenska priset på ca 2600 odelbart och som han berättade när vi frågade har det höga priset för då sälger han mer inte undra på att norrmännen handlar i sverige. Tillbaka till jigen. Han ville först kolla vinkeln på Henrik lemels paddel. Den var ca 50 grader och gubben förklarade att med 15 grader större vinkel skulle Henrik paddla bättre. Fint nog så skulle han kolla min paddel och han blev lite konfunderad när han skulle få i den i jigen tills han fattade att den var ovinklad. Då säger han till mig att jag måste paddla nere vid knäna varpå jag svarar att jag vet att min paddelföring är något låg men att jag absolut inte paddlar i knähöjd snarare axelhöjd. Varpå han säger att jag i så fall måste tvinga i paddeln i vattnte med ett stort plask som resultat något jag absolut inte gör heller. Jag kände att det inte var riktigt läge att diskutera det hela närmre just då med ca 100 min till start och gick.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.