Vilda hundar?

Åker man ner till Medelhavet (Spanien, Grekland osv) så stöter man ibland på vilda hundar.

Finns det vilda hundar i Sverige?
 
Vad är definitionen av "vilda" hundar? Det finns i alla fall en massa lösspringande hundar, som utan kontroll biter både människor och andra djur.
 
Källa på det? Jag tycker att du överdriver problemet. Jag hittar bara hyfsat ny amerikansk statistik: http://graceblogg.wordpress.com/2010/12/11/new-dog-bite-study/ (jag har för mig att vi har nånstans strax under 1 miljon hundar i Sverige nu).

"*Now, note that there are 77.5 million owned dogs in the US — that means that .4% of dogs will be involved in an incident that requires an ER visit and .01% will be involved in an incident that involves an overnight stay. So with that many owned dogs, only 1 out of 10,000 will be involved in an incident that would require a hospital stay each year. So dogs are incredibly safe.

Also, according to the study there were more than 30 million emergency department visits a year, and nearly 3 million hospitalizations – so about 1% of all ED visits and .3% of hospitalizations are from dog bites."

Vad är definitionen av "vilda" hundar? Det finns i alla fall en massa lösspringande hundar, som utan kontroll biter både människor och andra djur.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.