Vaude power Taurus Ultralight

Jag har inte exakt det tältet du frågar om, men vad jag kan se på bilderna i den länk du hävisar till så liknar det väldigt mycket mitt Vaude Taurus Ultralight. Var god se bland annat min recension om det tältet:
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3200
Hoppas det kan vara till någon hjälp.

För övrigt kan jag nämna att jag idag använder ett HB Nallo 2, på mina fjällturer, det känns lite tåligare och ger bättre utrymme. Men då väger det lite mer stället.

Lycka till
 
Hej.
Ja jag tror att "tälttygsmässigt" är det samma tält. Skall tydligen dock skilja en del då "power" serien erbjuder enkare/snabbare uppsättning samt bättre tålighet vid stark vind.

Upplever du att det tältet du hade var enkelt och snabbt att sätta upp?
Är innertält och yttertält i ett stycke eller sätter du upp var och ett för sig?

Jag har sneglat en hel del på HB Nallo 2 och utan tvekan är det ett kanontält som inte helt oväntat kostar därefter.
Tältet jag nämner kan jag få för ca halva priset så , under förutsättning att det är ett vettigt tält, väger det argumentet väldigt tungt.
Sen är det ju lite kul att senare ha ngt att byta upp sig till ;-)

Vänligen
/R
 
Hej.
Ja jag tror att "tälttygsmässigt" är det samma tält. Skall tydligen dock skilja en del då "power" serien erbjuder enkare/snabbare uppsättning samt bättre tålighet vid stark vind.

Upplever du att det tältet du hade var enkelt och snabbt att sätta upp?
Är innertält och yttertält i ett stycke eller sätter du upp var och ett för sig?

Jag har sneglat en hel del på HB Nallo 2 och utan tvekan är det ett kanontält som inte helt oväntat kostar därefter.
Tältet jag nämner kan jag få för ca halva priset så , under förutsättning att det är ett vettigt tält, väger det argumentet väldigt tungt.
Sen är det ju lite kul att senare ha ngt att byta upp sig till ;-)

Vänligen
/R
Jag har fortfarande kvar mitt Vaude Taurus Ultralight.
Jo, jag tycker att det är lätt att sätta upp. Ytter- och inner-tält är ihopkopplade så de reses samtidigt.

God tur!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
US64 Vaude Regnponcho Utrustning allmänt 1
frostbiten Vaude Mark IV XT Utrustning allmänt 0
6682 Ryggsäck Vaude Utrustning allmänt 0
afropavo Vaude Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.