vattentålig android surfplatta?

Hej!
Jag har en Sony Xperia Z1 surfplatta och är nöjd med den, särskilt att den är IPklassad och därmed rejält vattentålig.
Jag säker nu en ersättare till den, Sony har slätt några nyare men den nyaste hete Z4 men ävne den är så gammal att den knappt finns att köpa någonstans - inte enligt prisjakt i alla fall.

Någon som kam tipsa om en vattentålig androidplatta?
Eller någonstans där man kan köpa en Xperia Z4 tablet?

Den ska vara rimligt dyr - säg max 6000SEK så någon extremt stöttålig superindustriklassad avsedd för gruvdrift för 25kSEK ryms inte i min budget. :)

Tack på förhand!

/Patrik
 
Skaffa ett Lifeproofskal o en surfplatta dom finns till

Trodde bara de gjorde skal till produkter med frukt på utsidan men ser nu på deras hemsida att de gör även till Samsung och LG.

Men skulle helst vilja ha en tålig platta utan skal så jag vätnar och hopaps på tips på tålig platta utan skal, innan jag forskar vidare i detta.

/Patrik
 
Trodde bara de gjorde skal till produkter med frukt på utsidan men ser nu på deras hemsida att de gör även till Samsung och LG.

Men skulle helst vilja ha en tålig platta utan skal så jag väntar och hoppas på tips på tålig platta utan skal, innan jag forskar vidare i detta.

/Patrik

När jag tittar igen på deras sida så ser jag bara fordral för plattor till Ipad och inte till några andra plattor, däremot till mobiler från Samsung och LG.

/Patrik
 
Det är möjligt , jag gettmodae ett Ipad fodral till en android 7 tums surfplatta från Lifeproof - bra skit iaf

Oförstörbar enhet blev det iaf
 
Det är möjligt , jag gettmodae ett Ipad fodral till en android 7 tums surfplatta från Lifeproof - bra skit iaf

Oförstörbar enhet blev det iaf

Jag undrar vad du gjorde med IPad-fordral och 7tumms plattan - gettmodae - var det en stavningskontroll som gick snett eller stora fingrar på små tangenter? :)

FIck du ihopa en bra kombo av ipad-fordral och en android-platta?
I så fall vilken platta - modell och märke?

Helst ska ju plattan ha ungeför samma yttermått som den egentilgen tilltänkta plattan och helst ha knapparna på samma ställen...

Kan du posta en bild på ditt ev "bygge"?

Tyvärr är min bild av universal och passar alla = passat halvdåligt till de flesta men jag är kanske onödigt skeptisk i detta fallet

Tack på förhand!

/Patrik
 
Surfplattan varr en NxösV2

Haha , mobilstavning... - surfplattan var en NexusV2 7 tummare och exakt lika stor som Ipaden som Lifeproofskalet skulle passa till.
Enda gettomodden jag gjorde var att borra ett hål i med en tändsticka som tryckte på on/off/wakeup knappen och på med lite silvertejp...det funka så bra så det fick vara.

Jag skall göra det rätt sen , är ni lite händiga och har kanske en del kunskap om hur man arbetar med plast,limningar,påbyggnadsmaterial så är det inga problem att göra ett snyggt bygge.

Beroende på surfplatta kan det bli en del arbete
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.