Vattenavstötanxe luftande eldtåligt material

Hej. Jag tänkte sy ett sovsäcksöverdrag. Jag gjorde ett igår i etaproof men märkte att det blir fuktigt aldeles för lätt.

Nu tänkte jag sy ett nytt där botten är vattentätt och övre delen klarar några droppar regn (ska använda den under tarp) och en och annan gnista från elden.

Till underdelen tror jag nog jag kan hitta något men vad ska jag använda för överdelen?
 
Hej. Jag tänkte sy ett sovsäcksöverdrag. Jag gjorde ett igår i etaproof men märkte att det blir fuktigt aldeles för lätt.

Nu tänkte jag sy ett nytt där botten är vattentätt och övre delen klarar några droppar regn (ska använda den under tarp) och en och annan gnista från elden.

Till underdelen tror jag nog jag kan hitta något men vad ska jag använda för överdelen?

Ull! ;) .............................
 
Kanske kan du lösa problemet med att impregnera den du redan gjort? För ditt användningsområde borde det räcka kan jag tycka.

Om jag förstått saken rätt så är det som ger mycket av vattenavstötningen även på syntetiska tyger.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Ull slog mig också efter att jag postat. Detblir ju inte jätte vattenavstötande men det skulle funka. Dock rätt dyrt kan jag tänka mig.

Jappeta proof är samma som ventile. Kanske jag skulle ge impregnering en chans. Tyget jag har äräven flammsäkertvad nu det innebär. Kan man ändå impregnera det? Själva flammsäkerheten bryr jag mig inte så mycket om. Det borde tåla gnistor hur som helst.
 
Tror inte det är något problem att impregnera. Testa, det går väl att tvätta bort sen.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.