Varning för Wayland

Hej. Vill passa på att skona folk från det jag har råkat ut för med Wayland folding kayak.

Jag beställde en i Februari 2014 med leverans senast den 1 maj. En vecka senare så kommer kajaken i trasiga paket med väl tilltufsade delar.

Ännu idag så har jag inte fått allt (delar som var trasiga mm) men paketet ligger nu i Tyskland i skrivande stund.

Kajaken i sig är nog bra, men waylands kundpolicy är rent av kass, ja det finns inte ord, dom har ljugit och slutar att svar på epost när man ställer dom mot väggen.

Kommer trots allt att beställa en segelrigg av dom lite senare därför att detta var i mina planer men sedan ALDRIG MER, hoppas jag

Är det någon mer som har erfarenheter av dom?

Jag la upp på min server lite bilder etc för almän åskådning. Dessa delar är nya; Aldrig använda.
Ska du köpa en folding Kayak så kolla detta först. wayland.gemstone.se (kopiera länken)

Hoppas att jag hjälper någon. Själv är jag fly förbannad för att jag har missat 4 veckor av paddling :( och då beställde jag i Februari.
 
Om du får trasiga paket så är det transportören, inte leverantören, du ska reklamera till. De kan sen bolla vidare om de anser att leverantören packat för dåligt (men borde vägrat att ta transporten om det var för dåligt förpackat…).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hutt Varning-Kanuk kapell Paddling allmänt 0
Varning för köp i Estland Paddling allmänt 0
Klar11 Wayland kajak - erfarenheter? Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.