Varning för Oookworks

Tråkigt och hoppas att det löser sig!

Beroende på vad man är ute efter så kan ett alternativ vara att vända sig till http://www.bearpawwd.com/. Jag la själv en order hos dem på ett innertält till ett MLD Trailstar så sent som igår efter att inte ha fått svar på de mail jag skickat Oookworks. Fick god hjälp av John med att anpassa det efter mina önskemål. Hopas jag är nöjd även när det dyker upp här hemma.
 
AWOL - absent without leave = deserterat

Ursäkta mitt språkbruk.

Han har alltså gått under jorden, eller i alla fall gjort sig oanträffbar för omvärlden.

Hade garanterad leverans "mid-april, beginning of May at the latest", så jag ger honom några dagar till innan jag försöker göra en kortreklamation. Men han svarar varken på mail eller sms, och har inte levererat till andra så jag har inga förväntningar.
 
Ursäkta mitt språkbruk.

Han har alltså gått under jorden, eller i alla fall gjort sig oanträffbar för omvärlden.

Hade garanterad leverans "mid-april, beginning of May at the latest", så jag ger honom några dagar till innan jag försöker göra en kortreklamation. Men han svarar varken på mail eller sms, och har inte levererat till andra så jag har inga förväntningar.

Om du läser hans blog så ser du att han hade stora problem med leveranserna redan i början på 2013 så tyvärr verkar det vara ett återkommande problem.

Jag hamnade själv på oookworks hemsida eftersom jag är nyfiken på MLD Trailstar.
Läser man i de brittiska friluftsforumen verkar det vara standard att komplettera Trailstar med ett specialanpassat "nest" - Oookstar från Oookworks - som verkar vara lite mer genomtänkt än det som MLD själva säljer.

Hoppas det löser sig och följ gärna upp tråden och berätta hur det gick med din beställning.
 
Ja, han har ju inte mörkat de personliga problem han har haft förut. Tycker självklart att det är tråkigt om det har kommit tillbaka, men jag måste ändå se efter mina intressen som konsument.

Han skriver ju även på hemsidan att leveranstiderna är långa, men i mitt fall så var vi överens om att jag bara kunde beställa om han kunde garantera leverans i tid.

Väntar nu på ett PyraNet1 med cubensidor från Bearpawwd.

Börjar bli väldigt tight. Sticker 18/6 och är ute hela sommaren, och man vill ju provsova några gånger innan.

Märkligt att MLD själva inte börjar sälja mer kallväderanpassade innertält.
 
Ja, han har ju inte mörkat de personliga problem han har haft förut. Tycker självklart att det är tråkigt om det har kommit tillbaka, men jag måste ändå se efter mina intressen som konsument.

Han skriver ju även på hemsidan att leveranstiderna är långa, men i mitt fall så var vi överens om att jag bara kunde beställa om han kunde garantera leverans i tid.

Väntar nu på ett PyraNet1 med cubensidor från Bearpawwd.

Börjar bli väldigt tight. Sticker 18/6 och är ute hela sommaren, och man vill ju provsova några gånger innan.

Märkligt att MLD själva inte börjar sälja mer kallväderanpassade innertält.

Enligt Ron så är det svårt att göra innertält till tarp eftersom tarp allmänt är varierande på hur man reser upp och spänner tarpen. Ett tält har fast konstruktion men inte tarp. Men nu är MLD iaf på gång med ett innertält för en person.

Oooworks gjorde nåt unikt - bra lösningar samt deras innertält liknade mycket Hillebergs vilket var mycket passande för miljöer som Skottland. Dessutom var det färdigt från början så att man inte behöver göra olika beslut på hur man vill ha det.
 
Ja, men om man får tro olika trådar så tog Oookworks designen från Bearpawwd.

Hur som så får jag ge mycket credd till Bearpawwd. Beställde förra veckan, dagen efter skickades den och idag kom det med posten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Chrille74 Varning för att vara dummsnål! Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.