Varifrån kommer alla dessa baybybärstolar???

Om man söker på haglöfs på blocket så får man upp en tokig massa bärstorlar för barn, kan någon som är med insatt i ämnet förklara det för jag får inte huvvut runt det. Är det så att alla köper nytt och sedan försöker sälja eller är det samma gäng stolar som vandrar runt??
 
Hah! En till som undrat över samma sak!

Då och då dyker det upp godbitar bland de där miljontals barnsäckarna, så det är värt att kolla ibland. Jag tog vara på en av barnsäckarna, och gav till några av mina vänner som mångfaldigade sig för nåt år sen.

Men frågan kvarstår: Skaffar folk en stol per barn? Eller är det som med barnvagnar, att många får ångest över att vara dåliga föräldrar om de "bara" använder en Haglöfs från 80-talet, istället för att köpa en ny Norröna för 1400:- ?
 
efter några år blir barnen stora och vill gå själva. Har man vid det laget inte gjort nya barn så säljer man barnstolen. Är min gissning.
 
Emmma; sa:
efter några år blir barnen stora och vill gå själva. Har man vid det laget inte gjort nya barn så säljer man barnstolen. Är min gissning.

Antagligen. Och parat med det faktum att Haglöfs länge var ensamma på marknaden så finns det nog en hel del begagnade bärstolar därute.
Besöker man vissa forum (med besökare som inte är lika galet insatta som Utsidans) verkar folk faktiskt fortfarande tro att Haglöfs gamla stol fortfarande är enda alternativet, medan det finns ungefär en bappiljon alternativ på sjalar och mjuka selar.
 
Jag har en tråkigare gissning. Bärstolen är en av de få avyttringsbara grejer man faktiskt förvarar på vinden/i källaren så när du får "påhälsning" är det den tjuvarna får med sig. Barngrejer har ju tack vare auktions/försäljningssajterna blivit extremt begärligt stöldgods då det är lätt att kränga...
 
Haglöfs

gamla modell suger. Helknöligt att få ned barnet i bärstolen eftersom stolen är instabil när den placeras på marken. De modernare lättare bärstolarna med utfällbara stödben är överlägsna.

Men det är väl bara trevligt att det finns stort utbud på Blocket av begagnade barngrejor.

Man kan göra mycket roligt av billiga begagnade barnvagnar t ex.

http://www.sssk.se/barnpais/skidsladar.htm

pic_5790.jpg


Thure
[Ändrat av thureb 2007-04-25 kl 12:33]
 
Har köpt begagnat på blocket som sedan kommer att säljas igen på blocket om något år med 20-50% lägre pris. Så jag antar att det är "rundgång" bland prylarna. :)

/Ulf
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nirrebosse Varifrån kommer pytteryggsäckstrenden? Utrustning allmänt 223

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.