Vango Zenith 300

Beställt hem från England (Blacks). 99 pund med 7 pund i frakt. Tältet alltså under 1300:- Det reades ut på Bikester.se för 2135:- för någon vecka sedan, men nu verkar det slutsålt och borttaget.

Tycker det verkar vara ett ok tält med vikt 2.5 kg för tre personer. Ersätter ett uttjänt Bergans Kompakt 3.

Hittar inte jättemycket information om Vango-tältet.

Någon här på Utsidan som äger ett?

Satte mig inte in i tullregelverket mer än att man tar ut ev. tull på varor värda över 1300:- (?) Såvida inte frakten räknas in i värdet så bör det gå bra.
 
Hej! Har ett vangotält men inte av den modellen. Jag har ett banshee 300 som igentligen är ett 2 mannatält. Jag gissar att det är lite samma sak med ditt? Men för 2 pers så finns det gott om plats. Jag har inte hunnit testa det så mycket (har bara 10 nätter i det) och inte i så hårt väder men det känns bra och värt pengarna.
Det jag har hört (när jag själv kollade runt efter recensioner på vangotält) var att i england och skottland så tycker dom att det är ett ypperligt tält men de svenska omdömmet är väl att det inte riktigt är fjälldugligt. Fast det är ju å andra sidan inte ett hilleberg...
Jag tog med mitt på en tur på kungsleden och det funkade bra!
Hoppas ditt gör dig nöjd.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Hej. Tack till er. Som jag uppfattade det så betalar man tull ändå om värdet överstiger 1300:- Kan ha tolkat det fel så klart, det är inte ovanligt att jag gör detta säger hustrun.

Det är ganska sällan vi är över trädgränsen, uppskattar skogsmiljö bättre. Förstår att märket har anhängare i framförallt UK. Det kommer säkert att duga. Mest ute själv ändå och då har jag ett annat tält.

Edit: Förmodligen är det lite trångt för tre, men det bör vara större än vårt Bergans-tält som blivit snudd på klaustrofobiskt.
 
Hej. Tack till er. Som jag uppfattade det så betalar man tull ändå om värdet överstiger 1300:- Kan ha tolkat det fel så klart, det är inte ovanligt att jag gör detta säger hustrun.

Det är ganska sällan vi är över trädgränsen, uppskattar skogsmiljö bättre. Förstår att märket har anhängare i framförallt UK. Det kommer säkert att duga. Mest ute själv ändå och då har jag ett annat tält.

Edit: Förmodligen är det lite trångt för tre, men det bör vara större än vårt Bergans-tält som blivit snudd på klaustrofobiskt.

Jag inhandlade 2013 ett tält för 1.600 SEK från Storbrittanien utan att betala tull.
 
WTF. Tältet kom idag, men det finns ju inget myggnät på dörrarna! Kollade aldrig detta innan det klickades på Köp-knappen för jag trodde ju det var så gott som standard på alla tält...?
 
Du betalar aldrig tull på varor från Storbrittanien, eftersom de (än så länge) är med i EU. Jag beställde ofta därifrån förr, när växelkursen var mer fördelaktig, men beställer fortfarande grejor då och då eftersom utbudet här inte alltid är optimalt.
 
Nä, det var ingen tull. Misstolkade föreskrifterna. Just nu är jag mest alarmerad över avsaknaden av myggnät i dörrarna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.