Växjö

Jag ska snart flytta till Växjö och tänkte inte ge upp klättrandet bara för det. Finns det en klätterklubb eller andra intresserade klättrare i Växjö? Finns det klippor i närheten och finns det en inomhusvägg?

Tacksam för svar/ Mattias
 
Det finns ingen klätterklubb i Växjötrakten vad jag vet. En liten klättervägg finns dock i stan (ombyggd squashbana) där ett mindre gäng klättrare finns. Närmaste klippor där jag själv varit finns i Blekinge (8-10 mil) samt norrut runt Vetlanda och Vimmerby (10-13 mil) och vidare upp runt Västervik, men då är avstånden runt 20 mil. De jag klättrat med tidigare har flyttat från stan och det blir inte alltför många replängder för min del numera. Skicka ett mail när du kommer hit så kan du få mer info.
 
En liten skara

Hej Mattias

Jag får väll räknas till denna lilla skara som håller på aktivt på Idrottshuset i Växjö. Jag försvinner till hösten men kommer du hit tidigare och vill ut så kan du hör av dig. Lokalen ligger ute på Värendsvallen och du är välkommen ner. Tyvärr öppnar inte Idrottshuset förrän till hösten mitten slutet på aug.

melkerlabory@hotmail.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.