• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vad tycks om Fjällräven Råstu 50 W ?

Har nu köpt Fjällräven Råstu 50 W på öppet köp. Ryggsäcken satt väldigt bra men när jag i efterhand jämförde med andra ryggsäckor så kan jag tycka att den väger mycket (dvs 2.95kg).

Jag är en nybörjare och vill gärna veta vad ni tjejer har för erfarenheter av den ryggsäcken alternativt att jag får tips om andra bra och lättare ryggsäckar som passar en 5 dygnstur med daglig övernattning i stugor.
 
Betr. Fjällräven Råstu 50W

Kanske lite sent att svara med tanke på det öppna köpet..:).
Köpte en likadan ryggsäck förra sommaren och tyckte, precis som du, att den var lite väl tung. Men fördelarna väger upp vikten, så att säga. Det är en jättebekväm ryggsäck som är lätt att justera medan man vandrar. Många små praktiska finesser finns där också.
Tycker med andra ord att du har valt en bra ryggsäck!
 
angylp skrev:
Har nu köpt Fjällräven Råstu 50 W på öppet köp. Ryggsäcken satt väldigt bra men när jag i efterhand jämförde med andra ryggsäckor så kan jag tycka att den väger mycket (dvs 2.95kg).

Jag är en nybörjare och vill gärna veta vad ni tjejer har för erfarenheter av den ryggsäcken alternativt att jag får tips om andra bra och lättare ryggsäckar som passar en 5 dygnstur med daglig övernattning i stugor.

Om ingen någonsin ställer krav på att ryggor får - eller inte får - väga hur mycket som helst lär heller aldrig marknaden lära sig... nästan tre kilo för en 50 l säck tycker jag är höjden (av fräckhet)! Jag har en Lundhags V8 >70 l som väger 3,3 kilo och tycker den ska bytas mot något annat så fort jag hittat en som passar. Att det blev den säcken berodde på att jag inte hittade någon annan då som satt lika bra och var överkomligt i pris. En bra 50 l säck behöer inte väga mer än mellan 1-2 kg! Kolla t ex Haglöfs Matrix eller Bergans Helium. Eller kanske något från Osprey? Läs lite här: http://www.fjaderlatt.se/labels/prylspaning.html

Lämna tillbaka säcken och leta lite till skulle jag göra! Men du gör som du vill....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Newlin Fjällräven Classic, Danmark Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.