• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vad tycks om Fjällräven Råstu 50 W ?

Har nu köpt Fjällräven Råstu 50 W på öppet köp. Ryggsäcken satt väldigt bra men när jag i efterhand jämförde med andra ryggsäckor så kan jag tycka att den väger mycket (dvs 2.95kg).

Jag är en nybörjare och vill gärna veta vad ni tjejer har för erfarenheter av den ryggsäcken alternativt att jag får tips om andra bra och lättare ryggsäckar som passar en 5 dygnstur med daglig övernattning i stugor.
 
Betr. Fjällräven Råstu 50W

Kanske lite sent att svara med tanke på det öppna köpet..:).
Köpte en likadan ryggsäck förra sommaren och tyckte, precis som du, att den var lite väl tung. Men fördelarna väger upp vikten, så att säga. Det är en jättebekväm ryggsäck som är lätt att justera medan man vandrar. Många små praktiska finesser finns där också.
Tycker med andra ord att du har valt en bra ryggsäck!
 
angylp skrev:
Har nu köpt Fjällräven Råstu 50 W på öppet köp. Ryggsäcken satt väldigt bra men när jag i efterhand jämförde med andra ryggsäckor så kan jag tycka att den väger mycket (dvs 2.95kg).

Jag är en nybörjare och vill gärna veta vad ni tjejer har för erfarenheter av den ryggsäcken alternativt att jag får tips om andra bra och lättare ryggsäckar som passar en 5 dygnstur med daglig övernattning i stugor.