Vad gör ni nu när vintern kommer?

Som rubriken lyder, vad gör ni för att stilla ert klätterbegär när vintern knackar på dörren? Isklättring, aid, bouldering, resa utomlands, hålla sig inomhus, köra på som vanligt...?
 
Kan passa på att efterlysa lite tips på vad man kan göra i Stockholm. Finns det väggar som är trevliga att klättra även när snön kommer? Isklättring går tyvärr bort av budgetskäl, men nästa år kanske :)
 
Som rubriken lyder, vad gör ni för att stilla ert klätterbegär när vintern knackar på dörren? Isklättring, aid, bouldering, resa utomlands, hålla sig inomhus, köra på som vanligt...?

Jag brukar tänka isklättring, aid, bouldering, resa utomlands, hålla sig inomhus och köra på som vanligt... Men det är väl bara jag?
 
För mig är klättringen något som kommit till för att stilla skidsuget något under sommarhalvåret, så under vinterhalvåret försöker jag pressa ut så mycket tid som möjligt i mitt största friluftsintresse - skidåkande! I år blir det 60-70 dagar på skidor i Japan, sen ev. någon vecka vid påsktiderna att spendera uppe i norra sverige eller norge. Fyfan som jag längtar!
 
Det var förr i tiden som vinterhalvåret tvingade till ett längre uppehåll ifrån klättringen. Har man tillgång till inomhusvägg så är ju möjligheten att såväl klättra som att träffa sina klätterkompisar minst lika goda under höst och vinter. Dessutom så går det ju lågprisflyg till sydeuropa året runt så tillåter bara tid och pengar så är det inga svårigheter att närsomhelst tillfredsställa klättersuget.
 
Förutom det som tidigare nämnts och med den avvikande läggningen att läsa förare bekvämt liggande på rygg i en skön säng så kan jag rekommendera att rensa fram en nytur, eller städa upp en befintlig led som du/ni tycker bjuder på trevlig klättring.
 
Vintern är inte här ännu, jag jobbar på min bästa gradjägar år någonsin och försöker nu till helgen att jaga svårast graderad trad bestigning någonsin... Håller regnet sig borta en helg till så ska det nog gå... Sen kan vintern komma! Isskrvarna, yxorna och stegjärnen vässades och smörjdes in vid sässongslutet så de är redo för att plockas fram sen.

Blir det en bra vinter här i Sthlm finns det ju lite gatubelyst is att hacka på här och där, men annars blir det mest plastklättring.

Det där med förare på muggen under vintern håller jag inte med om! Mitt bibliotek av förare är i badrummet, det är ju en året om aktivitet! Jag har till och med förare på muggen på jobbet :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.