Vad är "Oxford Nylon"? PVC?

När jag var ute och paddlade i somras tältade jag 2 nätter på St Kalholmen och fick nya tältet sönderbitet av något djur.
Dags att reparera och jag har hittat något som heter Tear-Aid. Det finns i två utföranden, A och B. B är för PVC och A för övriga material.

Tältgolvet är gjort i något som kallas "Oxford Nylon". Googlat lite men har inte hittat något som ger mig svar på frågan om detta är PVC eller ej.

Om någon dessutom har ett förslag på vilket djur som är skyldig till angreppet vore det kul. Personlig gissning = mink.
Illdådet skedde på dagtid i min frånvaro.

mvh thomas
 
Nylon är Polyamid, dvs inte PVC (Polyvinylklorid). Oxford nylon är bara en typ av väv glord av Polyamid Fibrer.
 
Om någon dessutom har ett förslag på vilket djur som är skyldig till angreppet vore det kul. Personlig gissning = mink.
Illdådet skedde på dagtid i min frånvaro.

Hur såg hålet ut? Råttor har tänder som är som skålformade skalpellblad, det blir rätt karaktäristiska hål: inga fransar (eftersom de är vassa) och runt kanterna är det liksom små cirkelformade hack, ungefär som om nån gått lös med ett hålslag.

(Har haft tamråttor som husdjur och då lär man sig rätt snabbt hur de biter sig igenom både det ena och det andra.)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.