Ursuit MPS

Nån som har erfarenhet av en sån?

Funderar på om jag ska köpa dräkten som den är eller modifiera den från fabrik med AWS halstätning (hel). På pappret känns det sådär "halvtätt" med delad halstätning som det är original, eller har jag fel?

Nu ska jag ju främst ha den under tuiliq men det kan mycket väl hända att jag kör med bara paddeljacka över ibland, då utan tätning i halsen på jackan. Kommer halstätningen på dräkten hålla tätt för en roll eller två?
 
MPS är en grym dräkt, extremt lätt och andas suveränt men för rollning är inte den delade halstätningen optimal, då tänker du helt rätt med att köra samma som AWS. Delad dragkedja är standard på MPS. Fördelen är att dräkten är lätt att ventilera genom att öppna i halsen när man tex vårpaddlar i solsken.
 
Blev en beställning på standard MPS (så mkt billigare och snabbare), den har inte dykt upp i brevlådan ännu. Får förlita mig på tuiliqen för roll-lek :)
 
Komfort!

Testade min MPS för första gången idag. Kändes som att den inte var där vilket måste vara ett väldigt bra betyg. Underställ under och rashguard/överdragsbyxor över. Verkar vara en bra kombination av säkerhet och rörlighet.
 
Inga jäkla aning vem Willy är :)

Testade dräkten hemma nu, känns lite slapp i halsen tyvärr, inte lovande, tätningen hänger liksom inte med när man böjer på huvudet....fast det borde gå att tajta till den med lite kontaktlim om man vill (typ vecka neoprenet en bit nedtill från toppen av halstätningen).

Verkar himla skön annars!
 
Första testet:

Dräkten är väldigt behaglig, märks knappt att den är där. Hade en Reed tuiliq över och med den kombinationen kom den inte in nåt vatten i halsen eller vid armarna. Badade en stund och plaskade runt som test....
Passformen är väldigt baggy, men det kan ju vara bra om man får för sig att ha massor av kläder under, idag hade jag bara tunnt ullunderställ och tunn microfleece på överkroppen. (11grader i vattnet).
Enda som jag får skaffa är ett par tåliga byxor att ha över, några bra tips??? typ Peak tourlite kanske?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Ursuit AWS Paddling allmänt 2
avslutmedlemskap0904 Ursuit AWS Paddling allmänt 0
pelle.k Ursuit torrdräkt Paddling allmänt 5
henrich Ursuit 5113 Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.