Uppdaterad sida!

Visst, snyggt men...

Förra versionen besökte jag mycket och trots att sidan inte var perfekt blev jag i alla fall ordentligt inspirerad. Tyvärr verkar det ha lagts lite väl mycket tid på fräsiga Flash effekter i den senaste versionen. Var är översiktskartorna över de olika sektorerna? Var finns tips om boende? Vettiga telefonnr? Som nylig förstagångs besökare blev jag besviken, särskilt som jag sett fram mot den nya versionen. Det blir säkert bra så småningom, så kanske detta kan vara lite tips.
 
Att administrera en sida som denna tar en del tid (uppdatera isförhållanden samt uppdatera is databasen) och tid har man ju som bekant inte så mycket av i dessa dagar.
Du nämner kartor. Problemet här är att det är en svår uppgift att göra en topo över ett så stort område som vi snackar om här, i alla fall om den ska vara läslig. De kartor som fanns på den gamla versionen var alltför dåliga helt enkelt. I stället har jag beskrivit med text var de olika områden ligger samt inkluderat gps koordinater så att man kan hitta fosser på en vanlig karta.
Möjligt jag har fel, men jag tror inte det finns en bättre online guidebok för isklättrare än denna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
enok ändman Uppdaterad nätisförare Isklättring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.