• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Typiskt!!!

Jag tycker att gubbar ska skärpa sig ta sig en funderare. När ett tjejforum öppnas - tror dom då att det är för att vi tjejer är intresserade av deras åsikter??!

Jag är det INTE, det överskjöljs jag med dagligen. Jag är intresserad av andra kvinnors erfarenheter och utbyte av tankar. SKÄRPNING GUBBAR.
 
Håller med!

Jag håller med dig och anser att det forumet inte är avsett för män. Det är ändå väldigt intressant att se hur populärt ett visst inlägg har blivit i det forumet.

Mvh
Anders Henriksson
 
löjligt

jag ser gärna att killar som tjejer svarar på mina inlägg och med det hoppas jag komma fram till bästa möjliga lösning på det diskuterade ämnet.

/ Jonas = inte GUBBE
 
Bubbvälde

Tyvärr blir det ofta på detta vis. Internet är ju ett träsk där naiva och korkade människor många gånger samlas.
Det finns alldeles för mycket av karlar med svåra komplex, de skall synas och höras i tid och otid.

Tjejer stå på er i gubbväldet!
 
Håller inte med

Jag förbehåller mig rätten att läsa och deltaga i vilken diskussion som helst på Utsidan. Det inkluderar frågor som kan dyka upp i tjejforumet.

Mvh,

J
 
Egentligen borde jag inte få svara på ditt inlägg, men jag gör det i alla fall.

Av ren princip håller jag med jonasfranz, men jag kan även förstå dig.

Om det nu ska finnas ett tjejforum (har diskuterats förut), så borde det väl egentligen bara vara till för tjejer, så att ni kan prata om vad ni vill där utan att män blandar sig i. Att sen det ska vara nödvändigt tycker jag egentligen inte heller, men om behovet finns...
Spärrning mot alla Y-kromosomer kan ju vara en möjlighet. (Om man vid registrering kryssar i kvinna/man, kommer inte ihåg.)

Som jag ser det är tjejforumet på Utsidan idag ganska meningslöst, de frågor som diskuteras där kan lika gärna placeras i andra forum.
 
Gubben

Jag skrev det för att vissa fjantar använder benämningen brudar och jag är definitivt inte en brud har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det är konstigt att gubbar reagerar så . Om det finns behov för tjejforum eller ej är väl upp till oss tjejer/kvinnor att avgöra. Men det är konstigt att gubbar känner sig hotade så fort tjejer vill prata för sig om sina erfarenheter, tankar, ideer. Patriakat är väl sådana antar jag. Om vi vill att fler kvinnor skall testa friluftsliv så är det utmärkt med tjejforum där jag kan få inspiration av andra kvinnor som rest själva eller tillsammans med andra kvinnor. Det stärker mig att våga = positiva förebilder. Det är kanske det som skrämmer gubbarna??
 
jonas

bevisligen så är ni här och läser. och som du ser så har mitt inlägg blivit besvarat så.....ni är så förutsägbara "suck"
 
Om det finns behov för ett killforum, då?
Skulle inte all världens feminister göra uppror om Utsidan skaffade ett speciellt forum bara för killar?
Ett tjejforum går knappast ihop med vanliga riktlinjer om jämlikhet.

Jag läser inte trådarna i något speciellt forum, jag begagnar mig enbart av "Senaste inläggen" på Utsidans frontsida. Jag deltar i en diskussion om jag känner mig engagerad, oavsett om den ligger i tjejforumet eller jaktforumet.
 
Anette

Hej.

Jag läser för det mesta "senaste inlägg" och med det så har jag möjlighet att ta in information från alla forum.
Det har dock hänt ibland att jag funnit mig själv läsandes ett inlägg i tex MTB forumet som jag tyckt varit intressant, då brukar det slå mig; jag äger ju inte nån MTB har jag ens rätt att vara här och snoka? Efter en stunds funderande och bearbetning av skuldkänslor så brukar jag alltid komma fram till att jag nog gjort rätt i alla fall.

Som jag ser i din profil så är det här det första inlägget du skrivit i tjejforumet. Då undrar jag på vilka erfarenheter du grundar det här inlägget och varför du först inte skrev några positiva inlägg för att undersäka din tes om att GUBBAR alltid skriver dåliga sexistska inlägg.

Jag tror att du lika lite uppskattar att bli kallad för brud som jag uppskattar att bli kallad för gubbe.

Du har föresten inte lust att ge mig lite tips om yoga, jag tror att det skulle kunna hjälpa min klättring.

Vänliga hälsningar: Jonas / feminist


[Ändrat av jonasfranz 2003-01-13 kl 11:33]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.