turtips i norrland?

hej på er alla,

tänkte åka upp till norrland och gå på tur en sådär 4-5 dagar till vintern/våren och är helt grön vad gäller sånt. Har dock fjällvana för övrigt och undrar nu om det finns några turtips i detta forum. Övernattningstugor kanske är att rekommendera, vad vet jag. Var hittar man schyssta beg. skidor? Finns det någon "användarguide" till vinterturer på fjället?

tacksam för alla svar och förslag,

mvh

glimmen
 
glimmen; sa:
hej på er alla,

tänkte åka upp till norrland och gå på tur en sådär 4-5 dagar till vintern/våren och är helt grön vad gäller sånt.

Hmmm, norrland är ganska stort. Du får nog precisera dig lite mer....Har du tänkt åka bil 20 mil eller 120 mil innan turen börjar? Du kan ju börja med att skriva var du bor och UNGEFÄR var du hade tänkt dig så kanske det går bättre.
 
norrlandstur

hade tänkt mig norra/nordvästra norrland med flyg till kiruna/gällivare alternativt östersund med jämtland/härjedalsfjällen. Annars är ju hemavan/tärnaby/ammarnäs inte helt fel. flyg går ju dit också. har nog inga begränsningar, bara det går tåg flyg eller buss dit. Riksgränsen kan kanske också funka. som sagt, jag är öppen för alla förslag och all hjälp.

mvh

glimmen
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.