Turistsportlinjen i Kiruna

Hej!
Någon som gått turistsportlinjen högalpin i kiruna?
Jag funderar på vad jag vill göra efter lumpen om jag inte känner för en vanlig tråkig högskola. Är det 2 år man går där? Vilka åldrar är det på eleverna? Vad får man lära sig? Jag har läst lite på deras hemsida men vore kul att få veta mer.

// Filip, äventyrssugen
 
Hej
jag gick TSL 99-01 (tillsammans med Cathrine som nu är kursföreståndare). Kursen är på två år. Två snabba. Konceptet bygger mycket på "learning by doing" och således är det mycket ute aktiviteter som gäller. Ett bra upplägg med genomgående utmärkta och insatta instruktörer ger en bred och god insikt i det som tas upp. JAg kan bara rekommendera alla som har ett intresse av uteliv och att ha kul i grupp att söka. Det kan mycket väl bli en upplevelse som slår allt annat, och du kommer garanterat att få vänner för lång tid framöver!!!

Martin
 
Jag har också letat lite bland utbildningar på folkhögskolor. Vilka är et som rekomenderas? Vilka har bäst rykte av sig?

Har du någon adress så vore det kul att läsa lite.
 
Re:

ollekvick; sa:
Jag har också letat lite bland utbildningar på folkhögskolor. Vilka är et som rekomenderas? Vilka har bäst rykte av sig?

Har du någon adress så vore det kul att läsa lite.


Turistsportlinjen i kiruna har adress http://www.tsl.kiruna.se, de verkar omtyckta. Vet bl.a. en guide på sylarna som gått där.

Sedan finns Hållands folkhögskola i åretrakten, har ingen riktig koll på vad det är för ställe. Deras hemsida hittar du i alla fall på http://www.holland.fhsk.se

Lycka till! vem vet, vi kanske hamnar i samma klass =)
 
vilka går?

Mårten Motvind; sa:
Hej
jag gick TSL 99-01 (tillsammans med Cathrine som nu är kursföreståndare). Kursen är på två år. Två snabba. Konceptet bygger mycket på "learning by doing" och således är det mycket ute aktiviteter som gäller. Ett bra upplägg med genomgående utmärkta och insatta instruktörer ger en bred och god insikt i det som tas upp. JAg kan bara rekommendera alla som har ett intresse av uteliv och att ha kul i grupp att söka. Det kan mycket väl bli en upplevelse som slår allt annat, och du kommer garanterat att få vänner för lång tid framöver!!!

Martin

Vad är det för typ av personer som går där? Har alla lika extrema kunskaper sen tidigare eller finns där också noviser? Vad vill de flesta få ut av de två åren? Jag har inga stora planer på att jobba i branschen utan vill mest ha kunskaperna för eget bruk, finns det fler som delar den uppfattningen?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Andreas Sellin Vad gå på kring Kiruna med omnejd Skidalpinism 1
vasaloppsdebutanten nikka till kiruna fpl 28/3 Skidalpinism 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.