• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Träningsvandring inför sommarens fjälltur – Bohusleden

Jag kommer att gå en del av Bohusleden den 2-3 juli, dvs nu till helgen. Planen är att ta bilen till hjärtat av Svartedalen och starta vid sjön Härsevatten på lördag morgon. Gå norrut och övernatta vid Store Vektor vid Bredfjället i vindskydd. Sträckan är ca 27 km och jag beräknar att man är framme sen eftermiddag med tid för bad och korvgrillning. På söndagen tänkte jag gå samma väg tillbaka (måste ju hämta bilen).

Just nu är det bara jag själv som tänkte gå så det finns plats i bilen för 3-4 glada vandrare till. Så om du känner för att träna inför fjällvandringen, kanske testa ny utrustning eller bara gå en längre tur genom det vackra Bohuslän så häng på. Om du inte vill gå samma väg tillbaka kan du fortsätta norrut mot Uddevalla eller gå västerut och ta bussen tillbaka till Gbg från Ljungkile på söndagen.

Jag åker från Göteborg på lördag 2/7 ca 07:30 för att kunna börja vandra ungefär 08:30.

Väderleksutsikterna ser bra ut mot slutet av veckan men om det ändrar sig allt för mycket förbehåller jag mig rätten att ställa in turen.

Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.