• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tränings/äventyrskompis i Sthlms området?

Hejsan alla glada!

Är en glad och sprallig 25 årig tjej från Stockholm som skulle vilja träffa lite kul folk att träna med och kanske hitt på något äventyr! Har nämligen inte så många "äventyrskompisar" som bor här i stan nämligen =(

Vintrarna älskar jag att åka snöbräda så gillar du det är det ju ett plus. Men tycker om en massa annat också såklart! =)

Måste vara ärlig och säga att jag tappat lite vad gäller träning från att ha tränat nästan varje dag. Men har en jäkla vilja så jag kan nog komma igen rätt fort =)

Är som sagt med på det mesta, springa, cykla, vandra, paddla, you name it! Är det något jag aldrig gjort förr så provar jag gärna på!
Är öppen för förslag.

Låter det intressant så hör av dig! =)

//Laura
 
Synd att man flyttar till Göteborg om en månad då :)

// Jocke, som inte heller har så många äventyrsvänner (barn, förlovningar, bil, lägenhet osv osv) kvar :(
 
Hej,

Det låter intressant!

Saknar också mina "äventyrskompisar" efter jag hamnade på söder i Stockholm. Har nog tappat lite vad gäller träningen men har vilja och envishet så då brukar allt funka:)

Gillar sport utomhus i alla former men kanske främst skidor - blandar "vanliga" med telemark och snowboard, vindsurfing, klättring, springa mm mm. Gillar att testa nya saker och mitt största problem är att jag tycker det mesta som är nytt är kul... nackdelen är att det blir dyrt...:)

Hitta på nåt nån gång?

/Kia
 
Hej...laura å kia

är i samma situation som er, saknar mina gamla "adventure" vänner...och har blivit ganska så slapp den senaste tiden med den sköna ursäkten att de är pg av en gamal skada...men de funkar ej länger, dags å börja igen =)

Är super sugen på allt möjligt, har tänkt börja klättra lite smått igen, men är öppen för de mesta
allt som ger en energy å adrenalin kick!!

Hör av er om ni är sugen på mer tränings sällskap!!

ha de bäst
lie
 
Tjenare Jelle, surfergirl och L81, ursäkta att jag tränger mig på på "tjejforumet", men det allmänna forumet sjuder inte heller av aktivitetskompisar. Pysslar med klättring, lite cykling, en del geocaching (här kan vad som hälst hända), vandringar löpninig (dock länge sedan sist). Tänkte göra 2008 till mitt äventyrsår. Undrar nu om ni vill vara en del i detta. Har inga avskräckande mastodontplaner. Det blir vad man gör det till är måttot.

MVh Johan
 
I'm in...

Men hallå! Såg att det varit ny aktivitet på denna tråd.. spännande! Vet inte riktigt om jag ligger på Johans nivå, men det faller sig så bra så att också jag har bestämt att 2008 ska bli mitt sport/äventyrsår. Är superpeppad! Några specifika planer ännu? Har ni som skrev tidigare i höstas kommit igång med något?
 
hej tjejer ...och kille.

2008 ska bli mitt komma-i-min-gamla-form-år. Eg tycker jag det är jättekul att hitta på massor av saker o träna men tog en liten paus som blev mycket längre än tänkt. O nu är det dags att ta tag i sitt liv : )

Fixat grönt kort ganska nyligen o om någon vill klättra vore det superkul. O annars är det kanske om jag hakar på er?

God fortsättning!
Maria
 
Hej!

Även jag tänkte bättra mig vad gäller träning detta år och det helst med någon träningsform som ger lite adrenalinkickar. Jag har alltid varit nyfiken på klättring men aldrig kommit mig för att testa.

Ser fram emot att snowboardsäsongen börjar men har, som flera andra också nämnt, ingen kompis här i Stockholm att åka med.

Hör gärna av er om ni vill hitta på nåt!

/Marie
 
nybörjarklättrare

Även jag söker äventyrsvänner. Är nybörjare i klättring och nu när armarna är nästintill hela igen efter en skada är jag igång och klättrar igen. Så det är bara att höra av sej om/när någon är sugen! Är även öppen för andra äventyr om någon har något på gång...

Må så gott.

/Camilla
 
=)

Hejsan igen allihopa!

Verkar ju vara många som vill hitt på något, kul! =)

Jag har inte bestämt någon för 2008 ännu, men det lutar åt att eventuellt ta en surfresa i sommar o lära mig surfa och sen har jag hittat en glaciärkurs å Kebnekaise som verkar intressant! =)

Annars utöver det så åker ja snöbräda så mycket det bara går, säg till om någon är på bara en dagsresa eller något, jag hakar! =)

Letar fortfarande efter en träningskompis, så hojta om någon är inresserad! Jag är på att testa nya grejjer också såklart! =)

Och är det någon som har några galna äventyrs ideér så bring em on! =)

Ska någon utav er förresten på äventyrsmässan!?

//Laura
 
Jag vill också ha friluftskompisar.

Det låter kul!

Jag hänger på. Jag är rätt grön. Jag ska jogga i sommar....tänkte hänga på "busslinjen" när jag får lite mer tid. Sen ska jag paddla lite också. Första tillfället blir förhoppningsvis 21 maj. Ska på prova på kajak. Ja, jag går ju på massor av promenader också. Tycker det är jättehärligt. Både ensam och med kompisar.

Jag är 26-student som snart kommer ut i arbetslivet (till hösten). Jippi!!!! Bor i Vasastan.

Är rätt aktiv. Men inomhus inte ute....och det vill jag ändra. Jag vill prova på en hel del. Kanske ska jag åka på en multisport resa men då vill jag ha nån med mig och det har jag inte lyckats med än.


Ska förhopningsvis gå fjällräven classic i augusti!!! Ska bli så kul(tror jag)!

Jag har rätt många andra intressen men tyvärr har jag inte så mycket tid pga studierna och jobb... Men tiden kommer hoppas jag....
Hör av er!
Weronika
 
tillägg

...jag kan väl tillägga att det inte spelar roll om det e killar eller tjejer.... då är åldern viktigare
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tvmma Tränings/Friluftsvän i Landskrona-trakten. Tjejforum 1
tess655 Tränings kompis i Gbg Tjejforum 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.