Thule kajakhåller bara för USA markanden?

Jag träffade en bekant som varit i USA och sett en Thule kajakhållare som nog inte går att uppbringa i Sverige.

Jämför USA webbsidan http://www.thule.com/en-us/us/products/carriers-and-racks/water-sport-carriers

Med den svenska webbsidan http://www.thule.com/sv-se/se/products/carriers-and-racks/water-sport-carriers

Nu är det för sent att ringa Thule (i Sverige) denna vecka och fråga varför det är på detta viset.

Är det någon som vet varför Thule som jag fattat det är ett svenskt företag inte säljer samma produkter i Sverige som i USA, eller är jag bra dålig att leta på Thules svenska webbsida?


Per
 
Har inte kollat om de finns på svenska sidan men om inte så är det en produktchef eller marknadschef som gör en bedömning att marknaden är för liten i Sverige eller så uppfyller den inte svenska lagkrav eller så har man någon annan anledning till att den inte finns. Oftast sitter det en människa bakom beslutet så om du når denna så kan det komma till en förändring. Speciellt när det är ett så relativt litet företag.
 
Har inte kollat om de finns på svenska sidan men om inte så är det en produktchef eller marknadschef som gör en bedömning att marknaden är för liten i Sverige eller så uppfyller den inte svenska lagkrav eller så har man någon annan anledning till att den inte finns. Oftast sitter det en människa bakom beslutet så om du når denna så kan det komma till en förändring. Speciellt när det är ett så relativt litet företag.


600 US$ eller 599,95 US$ för att vara exakt för en modell gör kanske att marknaden inte är så stor, även om man som undertecknad med sådan hade kajakhållare kanske hade kunnat köpa en glasfiberkajak i stället för en kolfiber/Kevlar kajak för att ensam lyckas få upp kajaken på biltaket.
Med mina 167 cm har jag 2 st pallar för att få upp kajaken på biltaket och få fast spännbanden och då är min bil låg i förhållande till bilen som finns i videon i länken nedan


http://www.thule.com/en-us/us/produ...canoe-carriers/thule-hullavator-897xt-_-18974

Per
 
Hej Per!

Intressant info!
Kan du kolla om Lastrullen för "Hydroglide" som den heter på svenska marknaden kan får i Sverige.
Berätta även för oss vad Tule säger

Hälsningar
Lennart
 
Ibland kan också patentskydd göra att produkter inte får säljas i alla länder, men då brukar det ju vara omvänt, att de inte får säljas i USA.
 
Jag har varit i kontakt med Thule tidigare i år gällande deras produkt Hullavator. Jag är själv intresserad av en lösning som ger avlastning vid lyft på och av biltaket och tyckte att produkten som visas på Thules Amerikanska hemsida ser bra ut.
Efter en lång förklaring om varför produkten inte finns tillgänglig i Sverige fick jag berättat för mig att ambitionen var att lansera densamma i Europa i början på nästa säsong.

//Peter
 
Intressant lösning

Samtidigt finns en massa varianter som också underlättar. Finns flera tidigare trådar med tips.

Med hjälp av en kajakvagn under aktern kan jag själv skjuta upp en +35 kg VKV Yoo-A-Kim bakifrån på vår VW Caddy där lasthållarna sitter närmare 2 meter ovan vägbanan.

Thure
 
Hej Per!

Intressant info!
Kan du kolla om Lastrullen för "Hydroglide" som den heter på svenska marknaden kan får i Sverige.
Berätta även för oss vad Tule säger

Hälsningar
Lennart

Ja! Detta vill jag oxå veta! Har Hydroglide och tycker den är skitbra, men den där extrarullen hade ju varit ännu bättre! Kan iofs kolla med Mekonomen där jag köpte Hydrogliden..
 
Nu spammar jag tråden. Men jag var till Mekonomen igår och beställde en såndär lastrulle. Får hem den på lördag. Ska bli spännande att se om det blir bra!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.