Techtrail Summit Äventyrsklocka!!!

Är det verkligen ingen som har denna klocka och kan ge mig synpunkter! Försöker en sista gång! Ha de gott!
 
Jorå, jag har den!

Vad kan jag säga. Den är riktigt fet och stor! :)

Skämt å sido, den är väldigt stor men för mig är det bara positivt. Allt med klockan fungerar kanon och är det enda som jag går omkring och irriterar mig på att "armbandet" liksom redan är förböjt uppe vid klockhuset, istället för som hos en vanlig klocka där man kan lägga den plant på ett bord. Ifall man lägger ner urtavlan med glaset neråt på ett bord med Summit så står armbandet rakt upp som 2 stycken pinnar typ. Detta gör tyvärr att passformen inte är den bästa, men det beror ju helt på hus stor handled man har.

Höjdmätaren fungerar bra och även barometern. Tidtagningsuret går heller inte att klaga på. Det jag kan sakna i funktionsväg är barometerlarm och pulsmätare, men den har visst kommit i en ny utgåva nu med pulsmätare.
Kompassen fungerar kanonbra och även termometern!

Allt som allt en bra klocka med fina funktioner. Klart köpvärd!
 
Tyckte att den var för stor (för mig?). Är i vägen och därför alltför lätt att skrapa glaset mm. Skulle därför nog hellre ta Axis eftersom den har exakt samma funktioner.

Det blev dock till slut en Suunto Vector, trots att även den är stor, eftersom den kostar ungefär lika mycket och har höjdlarm.

/tillmann
 
Billigast på Ebay

Köpte min Summit på Ebay:

http://search.ebay.com/highgear-summit_W0QQfkrZ1QQfromZR8

Klart bättre pris än i butik. Ska jag vara helt ärlig i mitt val mellan Suunto och Techtrail (Highgear i US) så avgjorde utseendet till Summitens fördel, eftersom de i övrigt har nästintill identiska specifikationer.

Happy shopping!


JEX; sa:
Är det verkligen ingen som har denna klocka och kan ge mig synpunkter! Försöker en sista gång! Ha de gott!
 
Frågor

Tack för ditt svar andreas. Kan man lita på höjdmätaren t.e.x, för ibland kan den visa minussiffror i höjd trots att man befunnit sig på ungefär samma plats?
 
Jag har aldrig råkat ut för minussiffror, däremot att höjdskillnaden kan vara ett par meter annorlunda mot ett par dagar tidigare, t.ex om jag går hemma. Techtrail och även Suunto rekommenderar ju dock att deras klockor ska kalibreras varje dag så...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JEX Techtrail Summit Utrustning allmänt 0
CE Techtrail Utrustning allmänt 2
DoktorGlas Sea to Summit Utrustning allmänt 17
Collette erfarenheter ´Crispi summit Gtx´ Utrustning allmänt 2
fjelltur Asolo Summit Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.