Tältval

  • Trådstartare nybergjo@hotmail.com (Johan)
  • Start datum

nybergjo@hotmail.com (Johan)

Gäst
Jag skall välja tält och undrar lite om erfareheter av olika modeller.


Jag har kommit så långt att jag väljer mellan två modeller, nämligen Keron 3 eller ett NorthFace Stratos (ev. Nebula). Två helt olika tält modeller men gemensamt är gott om plats för två, jag är 192 cm lång vilket ofta är ett litet problem då man kan komma åt innertältet och vakna med våta fötter. Jag kommer använda det både i skärgård och på fjället och inser att jag måste nog kompromissa någonstans.


Är det ngn som har erfarenhet eller annan visdom att förmedla vad gäller dessa modeller, för- och nackdelar etc.


Mvh
Johan
 

PW

Gäst
Kolla in Hilleberg Staika

Har ett sedan 5 år. Är kanonnöjd. Klarar +25m/s, behöver inte stagas (bra i skärgården), Mycket gott om plats för 2 pers, Lång ligglängd (c:a 2,30cm). Mycket lätt att slå upp, som alla Hilleberg. Är lite tveksam till NF, tycker att mina kamrater alltid krånglar mer med sina NF-tält.
 
NF är ok men hilleberg..

är bättre. Iallafall i ditt val som du skall göra Nu. Jag skulle kolla själv lite mera Namatj har jag och ett Unna. SUpernöjd. Min vän har NF och han också supernöjd. Fast när jag skulle shoppa tält en gång så kollade jag in NF njubula och jag är glad idag att jag tog Hillebergtält.


Lycka till. Vad köpte du?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Igelkotte Tältval inför Kebneresa Fjällvandring 127

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.