Tältväv Rip stop

Hej
Finns det någon som vet vart man kan få tag i tältväv
Ripstop. Till yttertält. Liknande det som finns i Haglöfs Tältväv. Har tänkt att förlänga en absid på ett tält.

Mvh Peter
 
Beror på storleken...

Om du inte måste ha alltför stora bitar rekommenderar jag Hillebergs spillvävspåsar med yttertältsväv. I dem finns restbitar av lite varierande storlek. Jag har köpt sådana påsar vid flera tillfällen och alltid fått minst två bitar som är 150x150 cm. Den största bit jag fått har vatit runt 200x150 cm.

MVH

Peter
 
Går ej att köpa från Hillebergs längre

Hillebergs vill inte sälja tyg, spännen, stänger mm sedan dom flyttade tillverkningen till Estland, så det börjar väl hårdvaluta med Hillebergstyg och stänger hemma i gömmorna.

Per Brune
 
Tyger

Hej
Kolla om med Barbro Johansson i Örebro hon har en massa kul tyger. Du kan få tygprover från henne, hon har ripstopp (jag vet inte vad för tyg Haglöfs har)i endel färger. BJM's tygkilometer 019 - 611 79 82

/ Jocke
[Ändrat av bill 2000-10-24 kl 11:39]
 
Vävproblem Tips

Att få tag på väv på metervara verkar näst intill omöjligt. Damen i Örebro som tidigare hade har flyttat och rykten säger att eventuellt någon ska ta över, dock ej klart. Skulle få besked om så blir fallet. Då skriver jag ett inlägg här och informerar.
Jag har löst behovet av väv på ett billigt sätt. Köp ett billigt tält på Rusta och klipp sönder det. Man får flera kvm för 200:- Det finns väv som klarar 2000mm/vp vilket räcker till många ändamål. I alla fall som nödfall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutat medlemskap1105 Finns genomskinlig tältväv? Gör det själv 3
muminfar tältväv Gör det själv 3
Wolf25 Orkar symaskinen tältväv Gör det själv 13
ptte tältväv?? Gör det själv 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.