Tältplatser strax norr om Göteborg?

Funderar på att dra iväg några dagar med hyrkajak (min ligger lite illa till) från Göteborg. Är det någon som vet hur det är med tältplatser på småöarna strax norr om stan mellan Rörö och Marstrand?
 
Bra material, men jag kommer mest troligt att hålla mig strax söder om Marstrand då det rör sig om endast tre tältnätter.
 
Här finns några alternativ

Den bästa tältplatsen som jag vet i närheten av Marstrand (vid instöränna) är Ängholmen.
Stor gräsmatta, skyddad vik med sandstrand att gå iland. Förderedd eldstad/grillplats
I samma område har du även Karholmen och Stensholmarna som alla ligger strax söder om Marstrand.
Om du vill campa på fastlandet, så här du Myggstaviken och Tofta sjöbodar som ligger på var sin sida av en halvö som har gräsängar som funkar bra för camping.
 
Tjörnekalv

Jag tältade på en mycket liten ö söder om Tjörn nån gång i Mars -96. Har för mig att den hette Tjörnekalv och var kal, liten och trevlig.
 
Björkö

I boken "Paddla på Västkusten" så tältade författarna på Björkös nordostudde (läs: udden som sticker ut på östra sidan av Björkö en bit norr om mitten av ön). Det kanske kan vara ett alternativ som funkar. Tyvärr så hittar jag inga mer uppgifter om tältplatsen ifråga.
 
Du kan vara helt lugn, det finns gott om platser,
det enda är att du kanske inte hittar gräs på alla
öar.
Men om du kan slå upp tältet på släta klippor
istället så är det inga problem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.