Tältpåse!?

Jag läste nyligen i tråden "Vilket tält är bäst" att Hillebergs tältpåsar är väl tilltagna för att man ska får ner t.ex ett isigt tält.

Finns det fler anledningar att t.ex påsen till Nallo2 (som jag precis köpt) känns som minst ett nummer för stor? Ska man låta sovsäcken ligga kvar inne i tältet när man packar ner det, eller vad är tanken?

Något säger mig nämligen att det inte är en slump!
 
Jag haller helt med om att pasen till Nallo2 ar for stor, och det har den varit pa de tre modeller av taltet som jag haft (gammalt N2, nytt N2, nytt N2GT). Eftersom den ar sa latt brukar jag lata den folja med hsh, och packa taltet i den och sedan stoppa det packade taltet i en kompressionspase om jag behover plats i ryggsacken (ffa pa vinterturer). Det ar enklare an att packa i den redan lilla kompressionspasen direkt (ffa vintertid m tumhandskar).
 
Tack för svaren! Dock svävar jag fortfarande i ovisshet om det finns ngn ytterligare tanke med den stora påse. Jag har köpt en kompressionspåse som jag kan använda vid behov...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
K3WA Ny tältpåse Fjällräven Akka 3 Bo och sova 3
85662 Tips på tältpåse? Med kompression? Bo och sova 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.