tack för mig

Jag har bestämt mig för att inte skriva fler inlägg i detta forum.

Skälet är att min blotta närvaro alstrat ett rätt stort antal
privata ebrev som jag inte orkar och hinner besvara.

Tydligen har jag framstått som kunnig och hjälpsam
när det gäller vissa sydeuropeiska områden och åtminstone
det första är ju sant. Problemet är bara att rätt många brev
handlar om resor och vandringar med en mängd förbehåll
och förutsättningar som jag inte orkar ta ställning till.
Kanske det också finns ett och annat jag borde
informera om, när det gäller svårigheter och faror,
men som jag just då glömmer.

Plötsligt märker jag att jag planerar andras turer eller rentav
googlar fram information som de borde kunna skaffa
själva. Jag kan, och bör, naturligtvis bara redogöra för
vad jag gjort själv den månaden, det året, under dessa förutsättningar.

Det kan ju verkar ovänligt och avvisande, men även jag
måste tänka på min tid och slippa ta ansvar för andra.
Vad jag svarar på framtida ebrev vet jag inte, kanske ett standarsvar, kanske en hänvsining till den inledande
tablån "Detta är mitt liv" på min vandringssida

- http://www.mai.liu.se/~pehac/vandring.html -

detta är vad jag kan uttala mig om. I övrigt är
ju den sidan bemängd med användbara länkar.


Men min förhoppning är att helt enkelt försvinna in
i glömskan genom att inte synas mer

il C(amoscio) - rupicapra rupicapra

namnet jag tog när en italiensk kvinna kommenterade min framfart
i Rosengarten augusti 1988.
 
Hoppas du ångrar dig

Jag förstår definitivt varför du lägger av, men jag hoppas att du kommer tillbaka så småningom ändå.

I alla händelser: Tack för alla värdefulla råd och synpunkter du bidragit med. Se till att använda den tid du nu tjänar med kängorna på!
/Gustav
 
Re: Hoppas du ångrar dig

Det var ju synd att höra.. välkommen àter dà lusten faller pà igen (författa genast vänligt men avvisande standardsvar pà emails-förfrâgningarna!)

GustavOh; sa:
. Se till att använda den tid du nu tjänar med kängorna på!
/Gustav

men se nu till att skaffa ett par rediga kángor för en gàng skull! ;-)

Mvh / Mats
 
Dina inlägg lever

Lev väl Peter.

Jag kommer att fortsätta att läsa dina gamla inlägg med behållning.

Många av oss skulle nog behöva begränsa skrivklådan en aning. Man kan undra om vi håller på med en tävling "flest inlägg på Utsidan vinner" utan hänsyn till kvalitén på inläggen.

Vore kanske bättre med någon sorts kvalitetsindex i stället för uppgiften om antalet inlägg som kommer upp brevid signaturen.

Hälsningar Thure
 
Kom igen nu, Peter!

Inte kan du ge upp på det där viset. Du är ju auktoriteten på vandringar i Alperna! Självklart kommer du få många frågor om allt möjligt. Men att planera nån annans resa? Det kan väl knappast nån förvänta sig? Isf är de oförskämda och borde kunna ignoreras.

Häng på dig fiskslipsen (om du har den kvar) så känns det säkert bättre. :)

Och privata e-mail: Du kan ju välja om det skavara möjligt att maila dig el inte i din medlemsprofil.

/Håkan
 
Re: Kom igen nu, Peter!

Håkan K; sa:
Och privata e-mail: Du kan ju välja om det skavara möjligt att maila dig el inte i din medlemsprofil.

/Håkan

Kan man det verkligen? Jag kollade in mina Utsidan-inställningar och man kunde dölja email. Men går jag in och tittar på mina inlägg finns fortfarande email-länken kvar. Om inte borde Utsidan lägga in funktionalitet att slippa direkta email.

Annars är mitt råd till "il C" (om du nu fortfarande läser denna tråd) att skicka ett standard-svar
"På grund av att så många skickar direkta frågor via email kan jag tyvärr inte svara. Försök istället via Utsidans forum att få reda på era frågor".

Jag själv sorterar rätt hårt i alla forum på Utsidan som jag läser. Men ibland får man lust att svara på frågor som egentligen svarats på tusen gånger istället för att ge referenser till andra trådar eller helt enkelt ignorera inläggen.

/Jonas U
 
nej...så får man ju inte göra :( inte bara ge upp sådär, du brukar ju ha intressanta o trevliga svar på så många frågor. :p
 
Mail

Men min förhoppning är att helt enkelt försvinna in
i glömskan genom att inte synas mer

il C(amoscio) - rupicapra rupicapra

namnet jag tog när en italiensk kvinna kommenterade min framfart
i Rosengarten augusti 1988.

Du kan ju sätta upp en särskild mailadress på t.ex. http://www.pc.nu och använda här på Utsidan. Då väljer du själv när du kan svara på mail!
 
Columbi ägg!

Föreslår att du:
1. Fortsätter att skriva intressanta inlägg, om du själv har utbyte av det.
2. Inte svarar på e-mail som du inte vill svara på.
 
Man får sålla bort dom lata

Jag fick ett tag rätt många privata frågor som ofta inleddes med lite smicker i stil med ”Du verkar vara rätt så insatt på NN, kan du svara på” sedan kom 1–14 frågor, ibland med så många stavfel och språkliga fel att jag knappt förstod frågan.

På vissa frågor svarade jag rätt så utförligt, och vissa av frågeställarna håller jag fortfarande regelbunden kontakt med.

Jag snabbkollar numera alltid ”profilen” och lite bland ”andra inlägg” hos frågeställaren innan jag svarar på en privat fråga. Till de som i sin profil inte ens bemödat sig att fylla i sitt riktiga namn, län, beskrivning, intressen och i förekommande fall läst innantill i manualen så svarar jag nästan alltid något i stil med:
”Tack för ditt mail, men jag får väldigt många E-mail och jag är så dålig på att hitta rätt tangenter på tangentbordet att jag har inte tid att svara på dina frågor.”

Jag har också haft Peter Hackman som föreläsare / lärare och examinator, men jag har haft synnerligen lite användning för de förvärvade kunskaperna i vektoranalys i mitt yrkesliv. Fiskslipsen har jag hunnit glömma, men KKFF tänker jag alltid på när jag råkar träffa någon som skulle ”platsa” som medlem.

Per Brune Y-75
 
pehac@mai.liu.se; sa:
Jag har bestämt mig för att inte skriva fler inlägg i detta forum.
Ja, hur många gånger har man inte funderat på det? Men här sitter man i alla fall. Inte skall du lägga av, nu vet alla på utsidan att du drunkrnar i epost. Något ansvar för andras vandringar behöver du inte ta på dig. Var och en får bära ansvaret och den egna ryggan ;-) Många av oss gubbar har vandrat i fler år än många provokativa 'vandringsmästare' på utsidan. Gubbväldet måste bestå, häng kvar! // Roland
 
Re: Man får sålla bort dom lata

Brune; sa:
?Tack för ditt mail, men jag får väldigt många E-mail och jag är så dålig på att hitta rätt tangenter på tangentbordet att jag har inte tid att svara på dina frågor.?


Per Brune Y-75

Det som kanske mest av allt fått mig att tröttna är
de som frågar i ebrev utan att tala om att de
OCKSÅ postat till forumet.

il C.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.