Svarttjärn i Göteborg.

Hallå i mörkret!

Jag har tänkt att ta en vandringstur under helgen. Och min plan var att övernatta vid Svarttjärn, en liten sjö mellan Sisjön och Sandsjöbacka. Laglydig som jag är så tänkte jag kolla om det fanns några speciella bestämmelser för just det området.
Jag har hittat en del information, bland annat på länstyrelsens hemsida. Men till min förvåning så står det att Svarttjärn tillhör delsjöområdet, vilket ligger på andra sidan stan sist jag kolla.
Men så hittade jag en sjö i delsjöområdet vid namn Svartetjärn, eller så tittar jag på en gammal karta, kan det vara den sjön de menar?
Men framförallt det någon som vet om det finns några speciella bestämmelser (ang. tältning & eldning etc.) för området kring Svarttjärn i Göteborg? Jag vill ju inte reta upp någon.

Tack! :)
 
I Sandsjöbacka får man inte tälta, men väl bo i vindskydden. De är fina och det brukar finnas ved. Vindskyddet vid Oxsjön är bara ett rastskydd. Vindskyddet i Svarttjärn är fint och populärt. Ta med en tarp eller press eller liknande för säkerhets skull om ni inte har bil i närheten. Go tur önskar en som är uppvuxen i dessa skogar...
 
I Sandsjöbacka får man inte tälta, men väl bo i vindskydden. De är fina och det brukar finnas ved. Vindskyddet vid Oxsjön är bara ett rastskydd. Vindskyddet i Svarttjärn är fint och populärt. Ta med en tarp eller press eller liknande för säkerhets skull om ni inte har bil i närheten. Go tur önskar en som är uppvuxen i dessa skogar...

Om du slår upp ett tält precis bredvid vindskydden vid One Mosse eller vid Svarttjärn så skadar det ej marken där, marken är redan så upptrampad runt vindskydden! Så det gör varken till eller ifrån...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.