• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sugen på att klättra ute i gbg!!

Är en kille på 22år som har klättrat på fabriken i typ 3 månader.. har mest klättrat topprep.. men även en del bouldering.. på topprepen kör jag typ 6b-6c klurat på någon 7:a med.. men det är inte lätt än:p Men är sugen på att klättra ute lite mer.. men vet inte riktigt vart man ska bege sig.. + att jag inte har någon utrustning och kommer nog inte kunna köpa någon på ett tag heller.. Jag bor i partille och har fattat att det fins en hel del bra ställen här i närheten..

// Gustaf
 
Hej Gustaf

Jag tycker att det bästa är att gå en grundkurs i klippa (tex med gbkk) då lär du dig allt om toppreps klättring utomhus och annat viktigt som tex att fira. Sen är det lättare att hitta klätterkompisar. Annars så kan det vara vettigt att hänga med någon som är mycket mer erfaren, och då lär man sig ju oxå mycket. Tyvärr så är jag själv rätt grön.

Ang. utrustning så går det att hyra från gbgkk (vid utby) för 100 kr per dag...Men då måste du vara med i klubben.

Givetvis är du välkommen att klättra med oss sen. Men som sagt så är vi rätt så gröna allihopa som jag klättrar med.

Sheila
 
Nackdelen med kurser är att dom är så förbannat dyra.. :p men är det så stor skillnad från utomhus klättring som inomhus? :)
Jag känner en som klättrar en hel del, ,men han får aldrig tummen ur så jag vet inte riktigt när det blir av med honom.. Men kan man hyra boulder grejer och sånt där med? kan ju även hyra på fabriken.. Men tack för tipsen i alla fall!! :)
 
Men är sugen på att klättra ute lite mer.. men vet inte riktigt vart man ska bege sig.. + att jag inte har någon utrustning och kommer nog inte kunna köpa någon på ett tag heller.. Jag bor i partille och har fattat att det fins en hel del bra ställen här i närheten..

// Gustaf

Du har ju nästan gångavstånd till Utby/Fjällbo! Finns hur mycket som helst där.
Det finns en boulderguide på t ex Fjällsport om du inte vill skaffa prylar eller har någon att klättra med.

men är det så stor skillnad från utomhus klättring som inomhus?
Det är ingen tejp på greppen... ;)
Nej, men största skillnaden är väl det egna ansvaret för att allt funkar så att inte du eller någon skadas.
 
okok tack så mycket! Jo jag har förstått att det finns väldigt mycket i runt utby och mellby och där.. blir nog att hyra en crashpad nån dag och åka dit.. kostar ju typ bara 75kr.. så det är ju inga problem! synd bara att vädret är så typiskt svenskt nu:p men idag blir det träning i fabriken!

Det jobbiga när man inte direkt känner nån som är speciellt insatt är att man flyger in i en djungel typ:p det finns så sjukt mycket grejer och olika sorter av allt och olika grepp och massa grejer, menmen det kommer man väl in i med tiden :) riktigt skoj är det i alla fall och det är det som är det viktigaste!!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pumba Ledig v26-30 och är sugen på att trad klättra i Norge. Klätterkompis 4
kustj Sugen på att klättra/åka skidor i alperna? Klätterkompis 0
webguru Sugen på att klättra ? Klätterkompis 2
Jakko Någon som är sugen på klätterkurs i Lyse helgen 17-18 september? Klätterkompis 0
wmthned Sugen på alpin vinterklättring ??? Klätterkompis 1
Double-A Sugen på grundkurs i klättring? Klätterkompis 0
LillKnaas84 Klättring Kalymnos 9/10-20/10 2013 sugen? Klätterkompis 1
lukey samåka till Dolomiterna på SKF kurs ? Klätterkompis 0
evelinem Repklätterkompis på Verket i Sickla Klätterkompis 2
sara_gustafsson Nybörjare söker klätterkompis i Nacka på Klätterverket Klätterkompis 2
saracassiopeia Klätterkompisar på Klätterlabbet i GBG? Klätterkompis 0
ChristianB Söker klätterkompis på Kalymnos hela maj månad Klätterkompis 0
wishmasterflo Nån som är interesserat att klättra på Telefonplan? Klätterkompis 5
snehurka Kullaberg på torsdag! Klätterkompis 1
Zotop Ledkurs kompis på Klättercentret Klätterkompis 1
86Fredrik Partner till fortsättningskurs på kullaber Klätterkompis 0
kig Klättra på Telefonplan? Klätterkompis 1
Santera Klätterkompis till nybörjare på Klätterdomen Klätterkompis 1
Ma_Fredde Klättring Göteborg nu på måndag (4/7) Klätterkompis 1
yllenorell Kvällsklättring på Kullen Klätterkompis 3
HL Klätterkompis på Klättercentret i Solna Klätterkompis 0
A.P. Nybörjare på Karbin Klätterkompis 0
Milla_kba Kan man få hänga på någon på långfredag Klätterkompis 0
Luluck Vill hänga med på isklättring - Nacka Klätterkompis 1
dman Börja klättra på fabriken i Gbg Klätterkompis 0
Edvin m Klättring dagtid på Telefoplan? Klätterkompis 0
GusPer Nybörjare på Fysiken i Göteborg? Klätterkompis 1
fiskbulle666 Klätterkompis på Klättercentret solna Klätterkompis 3
Same Pappaledig 1/1-10 / 31/3-10 klättrar på Karbin Klätterkompis 5
sodan Klätterkompis på Klätterverket till nybörjare Klätterkompis 0
Fredo Klättra på fredag? Klätterkompis 1
brasky Klätterkompis på centret i Solna! Klätterkompis 2
ninapenda Klättra Tisdag Kl 10 På Munchenbryggeriet Klätterkompis 0
jose_s Nån som är jätte suge på att klättra ute... Klätterkompis 5
ninapenda KLÄTTRA NU PÅ FREDAG 11 juli DAGTID? Klätterkompis 5
Nahom Klätterkompis på Salveo i SBG Klätterkompis 0
helenabrogren Någon som ska gå på Växjö universitets klätterkurs v 26 o v32? Klätterkompis 1
Borgas klätterkompis på klätterverket kvällar Klätterkompis 2
Flowerlover Klätterkompis på Salveo? Klätterkompis 3
pluppen Klätterkompis på Salveo gym Klätterkompis 0
apfaktor Klättring imorgon på Salveo Klätterkompis 0
Putte85 Västerås-Kjuge på Måndag Klätterkompis 0
silenhag två-tre platser till Frankrike nu på fredag Klätterkompis 1
bollens Klätterkompis på vertikal Klätterkompis 5
andeanista Tips på klättring Gran Canaria Klätterkompis 0
xet Klättra på klätterverket Klätterkompis 0
Jonas P Klättra på Klättercentret? Klätterkompis 1
Elof Sjöända på söndag? Klätterkompis 0
Filip_L klätta på stallet, uppsala Klätterkompis 0
uchman Klättring på vertikal. Klätterkompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.