Strumpor

Liten erfarenhet men...

Jag har använt Lundhags Ånn - tunn innerstrumpa i ungefär sex dagar i fjällen. Jag har kombinerat dem med försvarets gråa strumpor (vet inte vad de heter).

Lundhags strumpor har fungerat mycket bra som innerstrumpa. Inga sömmar som man störs av, sitter uppe bra och torkar snabbt. Därmed uppfyller de i alla fall de krav som jag har på ett par innerstrumpor.

Jag har inte tvättat de så många gånger ännu men hittills har det inte märkts någon förslitning.
 
Alternativ

Har själv grymt bra erfarenhet av lundhags strumpor, inner mellan och ytter. MEN, priset avskräcker. Det finns nämligen lika bra om inte bättre strumpor för mindre än halva priset. Kolla in http://www.taiga.se så får du se. Kan varmt rekommenderas.
Eftersom frågan framför allt rörde kvalitet och inte pris får jag dock konstatera att lundhags strumpor är grymt bra. Sitter det inte i plånboken kan du känna dig helt trygg i deras strumpor. Har däremot plånboken betydelse samtidigt som du inte vill tumma på kvalitet vill jag applådera Taiga. (Och helt ärligt är min erfarenhet att taigas strumpor och sockar faktiskt verkar hålla längre: de noppar mindre.)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.