Spam i PM!

Fick just ett väldigt lockande erbjudande via PM-funktionen... ;)
Men sedan började jag fundera och nu är jag lite oroad.
Är det någon som kommit över inloggningsuppgifter eller har de verkligen reggat sig och sedan knackat in och skickat varje meddelande?
Hur som hoppas jag att skiten rensas bort omgående! :(
Tacksam for svar från Utsidan-gänget.

``Hallå
Mitt namn är positiv, kärleksfull och omtänksam kvinna jag såg din profil och blev intresserad av
att veta dig mer kan ni svara på min e-post adress (ukazi.favour @ yahoo.com) jag har något att berätta så att vi känner varandra väldigt well.i skickar dig min bild.
Tack
fördel.

Hello
My name is favour,loving and caring lady i viewed your profile and got interested in
knowing you more could you please reply to my mail address (ukazi.favour@yahoo.com) i have something to tell you so that we will know each other very well.i will send you my pic.
Thanks
favour. ``
 

talthoff

Forumvärd
Det är riktiga personer som står bakom den där typen av SPAM.

Hon/han hade skickat till flera, dom medelandena är nu oxå rensade. Och medlemskapet blockerat.


-Thomas
 
Tack Tomas!
Skulle garna vilja veta om de verkligen reggar och skickar varje meddelande eller om de hittat en bakdörr alt inloggningsuppgifter!
Vore nog bara om vi fick veta.
 

talthoff

Forumvärd
Dom reggar sig på vanligtvis. Precis som vi andra ...och sitter sen och skickar spam i olika formen. I kommentarer, i forumet och även som PM. Trist men svårtstoppad, vi vill ju inte göra registrering för komplicerade, då kommer vi ju förlora rikiga och värdefulla medlemmar.

-Thomas
 

talthoff

Forumvärd
Det är bättre att skicka mejl till oss när sånt där händer, använd kontaka funktionen så kommer det rätt. Är det i forumet någon beter sig fel/konstigt/illa/dumt så använd rapportera knappen.

Dom tre olika forumen för Utsidan läser vi allt och jämt i, ibland hoppar vi ur trådar om tråden spårar ur. Men alla nya trådar tittar vi på, men har inte alltid tid att svara/agera direkt.

(Utsidan.se - Allmänt / Utsidan.se - Felrapport / Utsidan.se - Funktionsförslag är det ju avser som Utsidan forumen)

Övertramp och regelbrott försöker vi alltid agera "direkt", och vi uppskattar alla rapporter.
Snittiden för att övertramp innan vi får rapportern brukar vara < 5 min, och vi försöker agera lika fort :)


-Thomas
 
Bra jobbat Tomas! Skickade ett pm men det var inte helt enkelt att hitta rätt flik vart man skall rapportera övertramp. Manga forum har en `anmäl` knapp och jag har för mig att det det fanns något liknande förut. Men det är val bra om vi tar upp sådana har saker till diskussion for det vacker ju en del funderingar. Trevlig helg!
 

talthoff

Forumvärd
Längst ner på varje sida finns "Kontakta" så kontaktar man oss.

Inlägg rapporterar man med rapportera knappen här i forumet., ser ut såhär
report.gif
 
Då vet jag...

Tackar Thomas och alla andra Administratörer

Då vet jag hur jag gör nästa gång, men ibland kanske det tar en stund innan ni i admin hinner reagera... tycker det är bra att varna... så ingen råkar illa ut

Mvh troswe
 

talthoff

Forumvärd
Jag tycker bara det är tråkigt när rapporterna inte kommer fram, sen ogillar jag dom fallen när det blir "krig i trådarna" istället för att det rapporteras.

Jag ser nu att du kontaktade oss oxå. Men den inkorgen läser vi inte lika snabbt som forumrapporter och inläg i Utsidan forumen. Av olika skäl.

Det kan säkert ta tid innan vi agerar, även om jag gissar att vi har en snitthanterings tiden för sånt här är 1-15 minuter *i snitt*. Vi får 50-100 rapporter per år så det är inget stort problem i min värld.
Det beror väldigt mycket på när på dygnet något rapporterar, semestertider är ett undantag.

Sen finns det säkert mycket mer och fler övertramp i forumet som aldrig rapporteras, det brukar dom vi tar i örat för reklam i forumet påpeka.

-Thomas
 
Senast ändrad:
Tackar...

Bra skrivet!

P.S.

Ska bli betalade medlem nästa månad, då jag vill, och se detta härliga forumet ska finnas kvar i framtiden... + att ni alla människor som jobbar me denna sida ska finnas kvar och moderera sidan

Mvh troswe
 
Rapportera räcker nog bra. Man får stå sitt kast om man går på såna där mail. Värre att bli spammad angående spam-mail, då blir det dubbelt så mycket. Vi hade en tjej som skickade varnngar om allt hon fick på sin privata mail till hela min arbetsplats. Till slut fick vår admin ta henne i örat.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.