• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Snö- och friluftskompis

Hallå,

jag är en rolig emigrerad tjej som är trött att skrattar bara med isbjörnerna. Är intresserad av friluftsaktiviteter liksom klättrar, alpinism, paddlar och skrämma svamp. Det blir snart vinter – darför helst skidåkning (telemark, snowboard) och isklättring.
Om du har lust att lära mig telemark och isklättring på ett bättre sätt så hör gärna av dig (jag började med telis ifjol).
Skulle vara jättekul att ha någon att uppleva snön med, då blir det så mycket roligare.
Hör gärna av er!
 

avslutat medlem xxxyyyzzz

Gäst
Det här låter bra!
Som sagt, snart är det vinter, dax att vaxa brädan. Jag sticker gärna iväg länghelger, nyårshelger och liknande. Planerar att dra till kanada (red/kicking/fernie) i feb/mars men innan dess finns det ju åkbara kullar här hemma! har tidigare kört rätt mycket backcountry prylar i cham.
hur som helst så har förhoppningsvis en skön höst med mycket mountainbike-åkning framför oss!!!

peace //jens
 
Gå med i förening

"jag är en rolig emigrerad tjej som är trött att skrattar bara med isbjörnerna. "

Hej!

Det låter trist! Vet ej var du bor, men det verkar vara Uppsala-trakten. Tag kontakt med Friluftsfrämjandet i Uppsala t.ex. Där finns många som pysslar med det du söker. Där kan du också lära dig åka långfärdsskridsko, dom har klättervägg i sin Friluftsstuga, kajaker och kajakturer etc.
http://www.frilufts.se/uppsala Om du inte bor i Uppsala kan du kolla den här länken och välja själv i hela Sverige.
http://www2.frilufts.se/flf/flf.Karta
Själv bor jag i Märsta, där det finns ett gäng ungdomar som pysslar med allt möjligt friluftsliv.
Lycka till!
\C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vichof295 Allmän friluftskompis Reskompis 1
hnordlander Friluftskompis Gävle Reskompis 0
CimW Friluftskompis i Stockholm Reskompis 4
jonassthlm friluftskompis stockholm Reskompis 0
6682 Friluftskompis i Skåne Reskompis 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.