Snabb/superlim i större förpackning?

Hej,

För ett hobbyprojekt skulle jag behöva lågvisköst snabb/superlim, Cyanoakrylatlim, i större förpackningar än de som man vanligen hittar i affären. Gorilla finns i tex 15gr, men skulle vilja ha lite större. Jag kan så klart köpa flera förpackningar, men det blir hyffsat dyrt i slutändan. Har googlat runt lite, men hittar inget. Någon som har något tips?

Tack på förhand!

//lasse
 
Jag tror du har större chans på lösningar om du talar om vad du vill sammanfoga och är öppen för andra lösningar/medel än så specifik limtyp.
T ex båtfixare brukar sammafoga större saker och epoxivarianter brukar finnas i mer bulk-aktiga förpackningar.


/Patrik
 
Att cyanoakrylat främst finns i små förpackningar är väl för att det härdar så lätt.

Dess främsta egenskap är ju den snabba härdningen, men behöver man inte sekundsnabb härdning finns det ju epoxy-varianter som härdar på några minuter, eller som går att härda med UV-ljus t.ex.
 
Tack Patrik,

I just detta fallet är det specifikt Cyanoakrylatlim jag letar efter för att slippa använda tex epoxi. Jag ska inte sammanfoga något utan istället använda det tillsammans med sågspån och färgpigment för att göra inlägg i bland annat olika trämaterial.

/lasse
 
Hej,

För ett hobbyprojekt skulle jag behöva lågvisköst snabb/superlim, Cyanoakrylatlim, i större förpackningar än de som man vanligen hittar i affären. Gorilla finns i tex 15gr, men skulle vilja ha lite större. Jag kan så klart köpa flera förpackningar, men det blir hyffsat dyrt i slutändan. Har googlat runt lite, men hittar inget. Någon som har något tips?

Tack på förhand!

//lasse
Här finns 50 grams förpackningar. Pipen på flaskan har en tendens att sätta igen men det går lätt att lösa med en nål.
Cyanakrylatlitlim
 
Kanske oväntat tips men crimson custom guitars säljer större förpackningar av både vanligt och det tunnflytande inklusive svarta varianter.
 
Har inte köpt från dem sedan brexit men säljer de till oss så ska det inte vara något konstigt. De har tidigare haft stora problem med andra varor, både att få skicka generellt och att skicka utomlands så de bör ha koll på vad som får skickas och var.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.