• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Smekmånad?

Hejsan,

vi försöker just nu planera vart vår smekmånad ska gå. Vi har en hel del vilda planer men det vore kul att höra vart ni skulle åkt/gjort.
Förutsättningar:
3 veckor, varken mer eller mindre!
Pris är i första skedet inte sååå viktigt.
ska ske september till november nån gång...

Vi funderar just nu på en rundtur i Peru eller kanske en trekking i Nepal. vore det något ni skulle ha gjort?

/isa
 
En resa jag skulle vilja göra om jag inte skulle behöva bry mig om priset skulle vara en kryssning till Antarktis. Kostar väl 40-50000 per pers.

Men min sambo skulle nog vilja åka till nåt varmt ställe.

/Ulf
 
Wolf25; sa:
En resa jag skulle vilja göra om jag inte skulle behöva bry mig om priset skulle vara en kryssning till Antarktis. Kostar väl 40-50000 per pers.

Men min sambo skulle nog vilja åka till nåt varmt ställe.

/Ulf

Lura henne och säg att det är en hemlighet vart ni ska men det är söderut! :)

Peter
 
Hmmm, alltså hästar är jag inte så förtjust i. Alldeles för stora och farliga ;) Och på en kryssning skulle min sambo bli precis tokig på och görja klättra på väggarna. Inte någonstans att vandra runt ;)

Jag hoppas på mer förslag!
 
isaflisa; sa:
Vi funderar just nu på en rundtur i Peru eller kanske en trekking i Nepal. vore det något ni skulle ha gjort?/isa

Jag skulle ha åkt till Argentina, men det skulle jag jämt göra om jag hade råd...
Buenos Aires, Iguazúfallen i nordöst, Península Valdés i söder, Mendoza i väster. Kanske några dagar på stränderna, kanske en natt eller två på någon estancia på Pampas. Landet är 7 gånger så stort som Sverige, så det finns en del att se. Löjligt billigt är det dessutom.
 
Island! Jag skulle helt klart välja att åka till Island! Vacker natur, varma källor att bada i, stoooora områden att vandra omkring på och en spännande historia. Innehåller allt man kan önska sig enligt mig =) lycka till med valet av resa - det blir nog bra vart ni än åker!
 
Nu vet ju inte jag vem du o din blivande man är, vad ni gillar eller ens vill göra på smekmånad. Det traditionella är ju att... Ja, i vilket fall så gav du mig en aning när du skrev om trekking i Nepal. Jag skulle personligen satsa på Peru som du föreslog. Sydamerikas östkust tror jag bjuder på mängder av skilda upplevelser.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.