• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

små storlekar?

Urbra initiativ!

Är det någon som kan tipsa mig om bra klädmärken? Det mesta jag provar är för stort!
/Milla
 
Tierra damkollektion

Hej
Jag känner igen problemet med för stora kläder...Själv är jag 150cm och kan många gånger passa i kläder med centilong-storlek. Jag säger Tierra. Ta en titt på deras damkollektion! Jag har flera av de plaggen och är supernöjd. Min Perito-jacka och mina Sälka-byxor vill jag inte leva utan, inte någon av årstiderna! Rekommenderas varmt, inte bara för stolekens skull...
/ Doris
 
Tierra kortade mina GoreTex byxor billigt

Jag känner också igen problemet med för stora kläder, trots att jag är kille, men jag är 167 cm, så de flesta kläder jag vill ha är stora ”som tält”. Jag har 2 par Tierra GoreTex byxor, Sälka och Fits Roy köpta vid olika tillfällen. Jag beställde dom med 13 cm kortare ben och för denna ändring betalade jag några hundra extra, fast pris oberoende av modell, det gick också att få ärmar kortade men jag köpte ingen Tierra jacka.
I synnerhet på Fits Roy som har blixtlås längs hela benet fick jag mycket arbete gjort för dom pengarna. Kapa benen inte ned till utan vid en skarv vid knät, sprätta upp blixtlåset från knät och ner till foten, kapa blixtlåset, sy om blixtlåset, tejpa om sömmarna, så det var mycket arbete nerlagt. Jag är osäker om Tierra fortfarande har denna fina service, ring och kolla.
 
Problem

Vem har inte problem med vettiga friluftskläder? Jag har provat både det ena och det andra och är det bra storlek så har kvaliteten varit sämre vilket naturligtvis inte är acceptabelt. När det gäller skalplagg kan jag rekommendera Klättermusen. Jag hade en Bifrostjacka (tills den blev stulen) som var kanon och ett par Fimbulbyxor. De är kortade i benen (av en kvinna som syr om åt Klättermusen) och de är underbara!!! Sitter skönt och fungerar bra. Kanske är det så att man måste ordna med omsyning av kläderna vilket märke det än är för att få dem att passa bra?

Laila.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninni1 Hur små barn kan man vandra med? Erfarenheter? Tjejforum 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.