Slovenska Alperna!

Julianska alperna i Slovenien är underbara.Jag var där och vandrade förrförra sommaren coh längtar fortfarande tillbaka.Här kommer lite tips:


Campíng för tält utan bil kostar ca 45-75 sek.På campingen jag utgick ifrån fick jag utan kostnad lämna mitt tält uppslaget undertiden jag vandrade! (Dessutom tog de hand om värdesaker jag inte vill lämna eller bära med.)


Väl uppe i de ljusa bergen,finns gott om stugor som öppnar efter mitten av juni.Gå dock innan om ni står ut med kyliga mornar.Även om stugorna är stängda,brukar det gå bra att övernatta på någon veranda,eller tom inomhus! Jag pratade med en kille som jobbade på en öppen stuga och han tipsade míg om en olåst.(Huvudstugan var låst,men den lilla var olåst och där fanns både madrasser och kuddar.)Fördelen med att gå tidigt är att det inte är så mycket folk ute och vandrar än.


Om ni åker,var rädda om de snälla människorn och den fina naturen.Det är ett"smurfland",och det finns det inte många av!


Susanna!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.