Sladdrig multitång?

Tjena hej!
Saknaden efter min första Leatherman som tappades i 30 cm snö på en rastplats nånstans utanför Övertorneå 1996 blev som bortblåst när jag upptäckte att min far hade en multitång av märket ETC Tool som han inte använde och jag kunde ta. Trodde för att det var 29.90 kr tång men jämförde och den verkade vara hyfsad kvalitet(märkesfixerad som man e´), nu till problemet.

Men glädjen blev kortvarig för efter 2 dar så glömde jag den i bältet och tvättade byxorna = centrifugering och nu är den "sladdrig", alla verktyg ramlar ur handtagen(den ser alltså ut som en Leatherman) när jag drar isär handtagen. Den går ju att använda men det irriterar mig mest för jag var så glömsk....

Jag förstår ju att den inte mådde bra av behandligen men vad kan jag göra för att laga den?
eller har jag lyckats igen?

/Freddan
 
Nitad?

Om den är nitad så kan du prova att trycka till niten med en hammare. Du måste ha ett stumt och bra mothåll, t.ex. en slägga mot ett betonggolv. Då kan det "tighta" till sig. Börja försiktigt så att du inte låser hela verktyget.
//Janne
 
Jag håller med ovanstående skribent men jag vill nog att du skall vara lite rädd om golven... Det finns nog bättre alternativ än golvet.
 
Ja nitad!

FJS90/91; sa:
Jag håller med ovanstående skribent men jag vill nog att du skall vara lite rädd om golven... Det finns nog bättre alternativ än golvet.
Kanske får en anledning att byta... :=)

Ben_Rangell; sa:
Om den är nitad så kan du prova att trycka till niten med en hammare. Du måste ha ett stumt och bra mothåll, t.ex. en slägga mot ett betonggolv. Då kan det "tighta" till sig.
Tack föt tipset, hade inte ens tänkt tanken men det lär ju fungera.
Tack!
/Freddan
 
Missuppfattning...

Släggan lägger man på golvet för att skydda detta om man inte äger ett städ. Slår gör man med en lättare slägga eller hammare.
//Janne
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zephatoid Multitång Utrustning allmänt 31

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.