Skridskoakning i Finland

Skall till sydöstra Finland (Lappeenranta) och Helsingfors om tva veckor. Är det nagon som kan om isförhallande där? Lönar det sig att ta med skridskorna dit?

/lumpi
 
Snö

Jag skull tro att all snö som fallit inte kunnat stöpa undan som den gjort i Sverige då det varit varmare hos oss. Renblåsta partier skulle kunna rädda din åkning, men det här är bara gissningar från min sida.

/Bo
 
Vi har för mycket snö för skridskoåkning även här på Finlands Västkust, Raumo. Jag är säkert på att läget är ännu värre i östra Finland och Finska Viken. Ta med skidorna om du ska till havsiset.
 
Tack alla! Det verkar om att det blir inte av med någon skridskoåkning där. Men jag skall väl ta med de i alla fall om kanske havsisen bjuder. Det finns ju lite tid kvar innan dess. Kolla hemsidan i alla fall!

/lumpi
 
Tyvärr...

Inget vidare efter de senaste dagarna av blött väder. Strax väster om Helsingfors (30 km) flödvatten/regn varvat med uppmjukad snö, ojämnt som bara den. Mera snö på kommande = snarare skidor än skrinnare då det fryser på igen.
Men följ med, situationen kan ju alltid förändras!

hälsn My
 
regndroppar och snöflöde

Oihda! De här later olämplig som f.. Samma här i Stockholm. Fastän det finns goda isar kvar om man vill skrinna igenom vattnet. Da hoppas jag istället för mycket nysnö för längdskidor. Kanske det lyckas öster om Helsingfors.

/lumpi
 
skridsko i Finland

Det lönar sig alltid att ta med skridskorna, för tillfället har vi plusgrader i södra Finland och tex Lojo sjö mellan Åbo och Helsingfors är i ypperligt skick. Visserligen är värmeböljorna få upp till Villmanstrand, men man vet inte - bSaimen är en stor sjö och vinden kommer åt den lätt.

Raffe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Juanderer Skridskor till Finland Långfärdskridsko 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.