Skal-/softshellbyxor för korta personer

Min flickvän är ganska kort i rocken 153 cm och har väldigt svårt att hitta skalbyxor eller softshellbyxor som passar för korta vuxna. Är det någon som har tips på märke/modell eller skräddare som har produkter som kan passa? Hon väger strax under 50 kg.
 
Klättermusen Megin i XS

Min sambo är 153 cm/50 kg, vältränad med lite kroppsfett. Jag köpte Klättermusen Megin skalbrallor på Klättermusens nätrea åt henne förra julen. Just nu har de precis tagit bort rean , dock så vet jag att det dykt upp Megin i XS säkert de tre senaste gångerna de haft öppet sin outlet.

De sitter som en smäck på henne och hon är jättenöjd. Och jag med som har ett par herr Medium sedan ett par år, har använts rätt hårt och är i kanonskick än.

http://klattermusen.se/ Det brukar finnas en Rea eller Outlet-länk på sidan men den är borta nu. De hade alldeles precis, för bara 1-2 veckor sen, en rea och jag är väldigt säker på att Megin fanns där (som vanligt). Dra ett mail och fråga om du får köpa om det verkar vara intressant.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.