skada i rumpan

hej, det är så att jag har fått problem med min sittbenknöl. mina muskler sliter sönder fästet vid sittbenknölen. jag fick skadan för flera år sedan & sen försvann den med hjälp av akupunktur & streching. men nu har jag fått tillbaka den igen efter ett elitläger. jag går på akupunktur nu också & försöker strecha som jag gjorde förut. men det är så att jag måste försöka bli bra snabbt av den här skadan efter som jag har mycket i min karriär som väntar. har någon något tips vad jag kan göra? något tips på konditionsträning som inte tar så mycket på rumpan ? skulle bli jätte glad om någon kunde hjälpa mig med något förslag, jag får snart panik.

mvh
 
konditionsträning.

Konditionsträning som inte sliter på rumpan minns ju. Kajakpaddling, simning och cykling. Hur det är med rodd och inlines är jag inte säker på. Jag själv är ordförande i Farsta paddlarklubb och du är välkommen hit. Vilken sport är du aktiv i? Jag vill också rekommendera behanling hos en riktig kinesisk akupunktur-expert. Det går åt en hel del pengar och tid, men om resultatet blir lyckat är det ju värt det.
Lycka till! Önskar Arne.
 
När man paddlar är det ju inte helt ovanligt att man får ont runt sittbenen. Som nybörjare får man det "garanterat" om man inte paddlar mycket korta sträckor. Det onda brukar å andra sidan inte vara elakartat i det fallet.

Om du har mycket kvar i din karriär finns det ingen anledning att ha bråttom. Se till att bli bra på den tid det tar, istället för att riskera att förvärra skadan. Jag vet inte mycket om akupunktur (vilket det kanske finns nån som gör?) men hederlig vanlig medicinsk vetenskap och ortopedi brukar funka rätt bra faktiskt.

När det gäller brådskan tycker jag som sagt att du ska skynda långsamt - därmed inte sagt att du ska vila och vila och vänta på att det läker själv. Det brukar oftast vara helt fel. Sjukgymnast/ortoped låter väl som rätt lösning i mina öron.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.