Sjuhäradsleden Borås - Ulricehamn

Hej,
Tänkte gå den på lördag - Söndag (13-14/10). Har dock inte något bra kartmaterial eller annan info om den.

Någon som vet status på den?
Vindskydd (hela), tillräckligt bra markeringar för att gå med dålig karta?
Var skaffa en vandringskarta?

Andel grusväg / stig / asfalt?

Har inte hittat så mycket, vare sig på Borås kommun eller på utsidan

mvh
David
 
Hej,

jag gick leden för ett par år sedan. Jag beställde en karta från Ulricehamns kommun. Eg en cykelkarta där leden var utsatt fram till kommungränsen.

Inga vindskydd på vägen. Det finns en raststuga men där får man inte sova.

Det är blandat grusväg och stig som du säger, kommer inte riktigt ihåg fördelningen men kanske 50-50?

Sista biten hade vi som sagt inte någon egentlig karta och dessutom höll man på att bygga ett bostadsområde i utkanten av Borås så där kom vi helt fel. Det löste väl sig iofs ok men sista biten blev mycket gång på asfalt för oss. Med tex gröna kartan över sista biten kan man säkert undvika det. Kanske inte är något problem om man startar i Borås.

Förutom detta inga direkta problem med märkning. Då var spängerna i ok status.

Det finns ett ställe (kommer inte ihåg vad det hette) där leden gör en tillsynes omotiverad bukt norröver. Man kan frestas att gena rakt fram där men följ leden - det är den klart finaste delen tyckte jag.

God tur
Micke
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.