• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Singelpappor!! Vad gör ni??

Efter att ha semestrat med mina barn med olika aktiviteter, på olika platser ställer jag mig nu frågan:
Vad gör ni, singelpappor, på semestern?? Har själv varit på Legostrapatser i Danmark, grekiska öluffningar och klasssisa svenska campingplatser mm. Men ALDRIG mött på ensamma pappor med barn på semester!! Jag och mina vänninor funderar över om det verkligen kan vara så att ni dimper ner med era barn hos mor & far och tryggheten på landet? Finns det singelpappor som utsätter sig och sina barn för lite "äventyr" på semestern?...och i så fall...VAD gör ni??
Hoppas på en lösning på detta mysterium.....
 
Vi betalar väl underhåll så att ni kan göra era resor, nej "skämt åsido" vi gör nog samma saker men det kanske är så att det är svårt att se vilka som är singelföräldrar eller...........
 
singelpappakompis!

Kan nog inte stå till svars för alla, men dom jag umgås med finner äventyren med barnen på närmare och mer "äventyrliga" ställen och ibland så mycket billigare än en Greklandsresa. Fördelen är att man kanske har råd att göra lite mer under året!
Vet inte vad du är ute efter, men titta gärna på en kajak utanför Ingarö, eller varför inte i den spännande Kolmårds-skogen vid Ågelsjön med underbara klättring & bad möjligheter, Sareks eller Jotunheimens orörda vildmark, en fiske båt på vestkysten i Norge. Sen finns det ju alltid sommar&fjäll-stugor dit man kan åka och slappa.
Där finner du dom med barn som jag umgås med!
Vem vet, ni kanske träffar varandra!?!
Trevlig sommar!
 
Att göra

Jag har farit runt en hel del med min lille pojk förr i tiden... förutom Legoland ...

Bilade highway 1 upp..
Var på Island och var runt hela ön i princip. Vestmanaöarna upp till Husavik dyrt men enormt fina 2 fina 2 veckor.. (något som både han och jag vill tillbaka till)
- på vinterlov var jag på Ramundberget också dyrt men men kul för killen...

mindre dyrt men minst lika bra var att åka till ramundberget på sommaren och göra dags etapper med vandring, kanadensar paddling, fiske utflykt...

mycket mygg men minst lika kul som vinter semetser till halva priset...

har även varit ute och paddlat med 2 andra barn
9 och 11 som hade en dubbelkajak funka bra men etapperna var inte så långa ( S:t Anna skärgård...)

Hlsn
magnus@ids.se
 
Varför överdriva?

Jag hàller med en tidigare debattör: varför tävla i vem som slänger ut mest pengar för att ens barn ska fà en omväxlande och äventyrlig uppväxt? Med lite fanstasi och lust att leka kan man klara av det utan större problem.

Min sexàriga dotter t.ex föredrar att spendera weekenderna med mig (pappa)genom att ta bilen till nármasta berg eller skog och sedan vandra runt lite pà màfà, leta efter djur ochs smàkryp, leka lite etc, klättra upp till en eller annan liten topp, mata nâgon get som kommer förbi, eventuellt fiska lite etc. etc.
Kostnad: bensin pengar samt hennes barn-trekking-skor. Möter för övrigt váldigt fà ensamma mammor med barn dáruppe..!

MVH/Mats
 
Vi singelpappor gör säkert lika mycket aktiviteter som singelmammor!
Jag tror inte på den där gamla klyschan "semester hos mor & far och ha det bekvämt.", i slutändan handlar det förstås om i första hand initativförmåga och sedan om ekonomi. Allt behöver inte vara dyrt att göra.

För egen del så försöker jag att komma ut på olika aktiviteter i naturen med mina barn eftersom dom växer upp i en storstad. I sommar blir det tältning, fiske och paddling i Jämtland och till vinter blir det den obligatoriska sportlovsveckan i fjällen.

Framöver kan det säkert bli en öluffning i Grekland, så har du tips om detta så är dom välkomna.

Ha de!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tommy82 Nepalresa - Hur gör man med pengarna?? Reskompis 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.